הלנדרובר דיפנדר החדש שנחשף לפני מספר שבועות יצר גל של ביקורות בקרב חובבי רכב השטח האייקוני בטענה להפיכתו לפנינת קניונים של עשירי העולם. בלנדרובר לא התרגשו והפגיזו את מכונית השטח בשלל מערכות אלקטרוניות מתוחכמות. עם זאת, למרות העיצוב המודרני החלקלק, הן מאפשרות לדיפנדר יכולות שטח מרשימות שעוד נבחן בעתיד הלא רחוק, בין השאר הודות להפחתת משקל רצינית, מרווח גחון של 29 ס"מ, יכולת למעבר מים בעומק של כמעט מטר, זווית גישה של 38 מעלות ונטישה של 40 מעלות ועוד שלל מערכות אלקטרוניות לרבות מערכות בטיחות מהשורה הראשונה.
בינתיים, חברת המזרח, יבואנית לנדרובר לישראל, מדווחת על מכירה מוקדמת של הדיפנדר בגרסת 110 (נתון המהווה את אורך בסיס הגלגלים באינצ'ים), הגרסה הארוכה של המכונית. בעתיד תגיע גם גרסת ה-90, ככל הנראה באמצע השנה הבאה. בישראל הדגמים ישווקו ברמת הגימור S PLUS בתצורת חמישה או שבעה נוסעים ושני מנועים. מנוע הראשון הוא דיזל בנפח שני ליטרים בהספק של 200 או 240 כוחות סוס, המנוע השני הוא מנוע בנזין בנפח שלושה ליטרים ובהספק של 400 כוחות סוס.
מחירים:
מנוע 2.0 ל' דיזל, 200 כ"ס 5 מקומות – 495,000 ₪.
מנוע 2.0 ל' דיזל, 240 כ"ס 5 מקומות – 548,000 ₪.
מנוע 2.0 ל' דיזל 240 כ"ס 7 מקומות – 570,000 ₪.
מנוע 3.0 ל' בנזין, 400 כ"ס 7 מקומות – 668,000 ₪.
כל הרכבים יצוידו בחבילת "OFF ROAD" הכוללת, בין היתר: נעילת דיפרנציאל אחורי וצמיגי ALL TERRAIN. החל ממנוע בעל 240 כ"ס יצוידו הרכבים בחבילת "DRIVE ASSIT" הכוללת, בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת "שטח מת אקטיבית" ועוד. מסירות הדיפנדר החדש יחלו בתחילת 2020 לאלו שיזמינו במכירה המוקדמת, כאמור גרסת ה-90 הקצרה תגיע בין 3-6 חודשים לאחר גרסת ה-110. אנחנו נעדכן.