רובנו כנראה נעדיף לשכוח את שנת 2020, אבל לחובבי השטח והנוסטלגיה היא תרשם בהסטוריה כתקופה מרתקת. עוד לא נרגענו מכך שפורד המציאו מחדש את הברונקו אחרי הפוגה של עשרות שנים והפכו אותו למטפס הרים מקצועני, לנד רובר גלגלו החוצה את הדיפנדר הקצר וכעת אנו מתוודעים לחזרתו של אחד השמות המפוארים מעולם ה-4X4, 'האמר'. השמועות על תחייתו של מותג השטח האמריקני פורסמו עוד בשנת 2014 אחרי שהשלד המרכזי של ההנהלה פורק ופשט רגל מספר שנים קודם לכן. אולם רק עכשיו, עם סלילת המתווה החשמלי של שברולט, הוא עושה קאמבק מסודר תחת כנפיה של חברת GMC.
מבחינת שברולט ובכלל GM, האמר EV הוא טנדר חשמלי מהפכני, ועוד לפני שהוא בכלל נגע באספלט או בדיונות ב-GM מנסים לצנן את מפלס ההתלהבות מהסייברטראק של אלון מאסק וכן מהגרסה החשמלית של פורד F-150 שעתידה להחשף בקרוב. הערכים שלו וכל האבזור שבו מאוד מרשימים כבר על הנייר, שכן GMC לקחו מכל הבא ליד; מלבד העיצוב ההרפתקני והקשוח (עם תאורת לוגו מוארת בענק בחזית), הוא מציע סידור הושבה לחמישה אנשים וממשקי פנים מודרניים לחלוטין, כולל צג ראשי במרכז עם 13.4 אינץ', אחד נוסף בלוח המחוונים בגודל 12 אינץ', נקודת WI-FI, שקעי USB מהירים, מערכות בטיחות חכמות ועוד.
מפלצת ירוקה
גולת הכותרת של האמר EV היא מערכת ההינע החשמלית והתקנת טכנולוגיית ה-אלטיום של שברולט, שמאפשרת לשדך מספר מנועים חשמליים בקונפיגורציה של הנעה אחורית, כפולה או קדמית ובהספקים דמיוניים לגמרי תוך שמירה על משקל מבוקר. במקרה שלפנינו, להאמר שלושה מנועים חשמליים, 2 ערכות של סוללות אלטיום בתפוקה משוקללת של יותר מ-1,000 כוחות סוס ו-1500קג"מ! נתונים כאלה מעניקים לו זמן האצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות, בעוד טווח הנסיעה החשמלי הוא 565 קילומטרים בין טעינות. טכנולוגיית האלטיום הכשירה גם בקרת טעינה סופר מהירה המאפשרת להזין 160 קילומטרים לסוללות ב-10 דקות בלבד.
VIDEO
ב-GMC מתארים את יכולת הכביש-שטח של האמר EV כ"יוצאת דופן" ובהחלט יש בו מגוון עמוק של סייענים ותכונות דינמיות. מערכת הבולמים שלו נשענת על מתלי אוויר עם הגבהה או הנמכה בלחיצת מתג, צמיגי ענק בקוטר 35 אינץ', מיגונים היקפיים ומערכת מצלמות היקפיות עם 18 זוויות תיעוד שתמנע מכם לגלח לו את הדפנות או את הגומי מהחישוקים. האחד הפיצ'רים המרכזיים שבו הוא תוספת מערכת ה'סופר-קרוז' של קאדילק שניתן לנצל אותה לנסיעה אוטונומית על גבי 322,000 קילומטרים של כבישים מותרים בהתאם לרגולוציות האמריקניות בלבד כולל חיישני מעבר נתיב אוטומטיים. GMC גם תחבו בפנים מערכת היגוי שנקראת "מצב סרטן", המשנה את זווית הגלגלים לאלכסון ומאפשרת לנהוג בו כמעט במצב מקביל, מה שלדברם תורם בעיקר בנהיגת שטח תובענית.
VIDEO
כמה יעלה ומתי?
GMC תשיק את האמר EV, גרסת First edition בשנת 2022 עם תג מחיר של כ-113 אלף דולר. פס הייצור הוא במפעל מחודש של שברולט שהוקם לפני 40 שנה והותאם עבור טכנלוגיית האלטיום בהשקעה של 2.2 מיליארד דולר תחת הססמא "אפס זיהום אוויר במכוניות". כשנתיים לאחר מכן, יתווספו אליו עוד שתי מהדורות קצת פחות שריריות עם טווח נסיעה של 400-480 קילומטרים.