בערך שנתיים וחצי אחרי שהוצג בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס, מגיע אלינו כעת ג'יפ רנגלר גלדיאטור - גרסת פיק-אפ מוארכת המבוססת על רנגלר רוביקון, ומכוונת לקהל הרפתקני שזקוק לפתרונות הובלה מגוונים יותר בשטח או לצרכי טיולים באזורים מאתגרים מאוד. Jeep מחזירה את הגלדיאטור לחיים אחרי העדרות של כ-30 שנה, אך בהתאם לצו האופנה לא משווקת אותו (רק) כבריון סלעים, אלא כרכב 4X4 מאובזר עד קצה, נוח ושימושי עם מספר חבילות אבזור.
אין הבדלים טכניים משמעותיים בינו לבין הרנגלר המסורתי, מלבד התוספת באורך ושטח הנשיאה מאחור שצמח ב-80 ס"מ בקירוב. בדיוק כמו אחיו הרבוע והפופולרי הוא נשען על שלדת סולם קלאסית, שתי נעילות דפרנציאל, ניתוק מוט מייצב, יכולת צליחת מים עד גובה של 76 ס"מ, ובסך הכול מתהדר ביכולת מגובשת בשטח וגם בכביש עם תיבת העברת כוח. הבדל אחד כן ניצב ביניהם וזה נוגע אל יכולת הגרירה של גלדיאטור שהינה גבוהה יותר עם כ-3.5 טון לנגרר עם בלמים, וכושר נשיאה של כ-607 קילוגרמים.
בקרביים שלו תמצאו מכללים זהים לחלוטין לרנגלר שנמכר בארה"ב (בארץ משתמש רנגלר במנוע 2.0 ל' טורבו עם 272 כ"ס או 2.2 ל' טורבו דיזל לו 200 כ"ס). המשמעות היא ששוב יש לנו כאן מנוע ששה צילינדרים בנפח 3.6 ל' אטמוספרי (ללא מגדש טורבו) המחלץ תפוקה מרבית של 280 כ"ס ו-35.4 קג"מ. השידוך הוא לתיבת הילוכים תוצרת ZF עם 8-מהירויות המאיצה בו ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות. צריכת הדלק הממוצעת על פי היצרן היא כ-12 ק"מ לליטר בנזין.
VIDEO
סמלת תשווק אותו ב-3 מפרטים. הציוד התקני כולל מצלמת נסיעה לאחור, מערת מדיה 7 אינץ', חלונות אחוריים כהים, גג קשיח פריק בצבע הרכב, חישוקי 17 אינץ', הנעה בכפתור, תמיכה באפל קאר פליי ועוד. דגם ה-רוביקון S מוסיף גם מערכת שמע של אלפיין עם 8 רמקולים, מושבי עור, מסך ראשי מוגדל ל-8.4 אינץ', פתחי מיזוג ליושבים מאחור ופנסים ראשיים בי-LED. הדגם השלישי בהיצע, ה-Safety כולל בנוסף לאלה גם מערכת שמע עם 9 רמקולים, תאורת DRL-LED ועוד. כל הדגמים מצוידים בבקרות בטיחות מקוריות מהיצרן עם בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח נסתר במראות הצד ותאורה אדפטיבית.
VIDEO
המחירים בישראל:
גלדיאטור רוביקון - 420 אלף שקל
גלדיאטור רוביקון S ב-450 אלף שקל
גלדיאטור רוביקון S-Safety ב-464 אלף שקל
משגע אותי: מבחן בג'יפ רנגלר רוביקון טורבו החדש. יש תמורה למחיר?