$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פורד ברונקו עושה שרירים

גרסת ראפטור יוצאת לדרך עם הרבה כוח, מיגונים ואבזור ייחודי

ניר בן טובים   25.01.22 - 15:13

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...

לאחר חודשים של המתנה פורד מציגים את ה-Bronco Raptor, הגרסה הבריונית של רכב הכביש-שטח האמריקאי שהפך לאחד מרכבי ה-4X4 המחוזרים ביותר בעשור האחרון. רכב השטח של פורד, שממשיך סדרה של דגמי ביצועים מחטיבת 'פורד פרפורמנס' מניח על השולחן דף נתונים טכני יוצא דופן, גם אם תחת מכסה המנוע אין את ה-V8 שרבים חיכו לו בכיליון עיניים. כך או כך זהו הברונקו החזק ביותר בתולדות הסדרה.

היכן שהברונקו הרגיל מסתיים, הראפטור הולך כמובן צעד קדימה בכל מה שקשור בכוח וביצועים, עבירות ועמידות מול איתני הטבע עם גלגלי 37 אינץ'; זה מתחיל עם מרווח הקרקע המוגדל, כאשר ה-Bronco Raptor מתהדר ב-מרווח גחון של 33 ס"מ מעל הרצפה - זה יותר מ-12 סנטימטרים מעל הברונקו הרגיל. גם רוחב מפשקי הסרנים גדלו בכמעט 22 ס"מ, וזה ניכר במבט חיצוני.

גם המתלים קצת שונים מהרגיל. פורד שיתפה פעולה עם חברת 'פוקס רייסינג' וסיפקה לברונקו ראפטור מתלים בעלי שיכוך מתקדם, דומה לזו של ה-F-150 Raptor. בולמים חצי אקטיביים בעובי 8 סנטימטר אמורים להבטיח שהברונקו ראפטור - בהתאם למצב הנהיגה הנבחר - סופג את החבטות בצורה הטובה ביותר ולא מאבד שליטה. פורד עבדה גם על קשיחות הגוף, והעניקה לברונקו ראפטור קשיחות פיתול גבוהה בכ-50 אחוז מהרגיל.

לסביבת העבודה יש אופי משלה. ניתן לבחור תצוגת ביצועים מיוחדת בהקרנת לוח המחוונים בגודל 12 אינץ', המדגישה את מד הסיבובים ותצוגת ההילוכים. גלגל ההגה נעטף מעט קרבון כמו גם משוטי העברה וכפתורים רב-תכליתיים אחרים, בעוד מושבי הספורט משפרים את התמיכה הצידית. האחרונים מכוסים בעבודת יד עם בד ויניל, אך ניתן להזמין גם עם כיסוי זמש. במת צלילים משוכללת של 'באנג אנד אולפסן' עם עשרה רמקולים ובקרת שיוט אדפטיבית זמינה גם היא בתוספות. מערכת המידע והבידור Sync 4 עם מסך מגע מרכזי בגודל 12 אינץ' וקישוריות אלחוטית ל-Android Auto ו-Apple CarPlay, כמו גם מצלמת 360 מעלות נמצאים על הסיפון בציוד התקני.

ועכשיו תשובה לשאלה הבוערת: איזה מנוע יש בו? ובכן, פורד תחבה בפנים 3.0 ביטורבו V6 המחובר לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית, זאת בהשוואה ל-2.7 ל' טורבו 330 כ"ס בדגם הרגיל. לא חסר כוח, מסתמן, שש הבוכנות הנוהמות שלו מחלצות  "מעל 400 כ"ס". פורד עדיין לא מציינת הספק מדויק, אבל אפשר להניח שהוא לא עצל במיוחד. גם על 2.6 טון של ברזלים וצמיגי ענק. בכל מקרה, פורד עצמה (ראו בתמונות) מצליחה להשיג לא מעט 'זמן אוויר' עם הברונקו ראפטור, גם על משטח לא סלול.  

פורד תחל לשווקו בקרוב במחיר התחלתי של 70 אלף דולר בארה"ב.