$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ביג טרי: טויוטה הציגו סקוויה חדש

מוביל הנוסעים הקשוח מתחבר בצורה סמלית לשם שלו ומאמץ מערכת הנעה היברידית כסטנדרט

ניר בן טובים   27.01.22 - 08:13

תגיות: טויוטה

Getting your Trinity Audio player ready...

כמו הטונדרה פיק אפ, שהוצג לפניו, הסקויה דור שלישי בנוי על פי עקרון של מרכב מוברג על מסגרת, כלומר עם שלדת סולם נפרדת שמעט מאוד יצרני רכב עושים בה שימוש כיום (בכפוף לצרכים שלהם). זה הופך אותו למתחרה ישיר למכוניות כמו שברולט טאהו, ג'י אמ סי יוקון, ניסאן ארמדה ופורד אקספידשן, SUVים בסגנון טנדרים מגודלים, כבדים וזללנים שעדיין שומרים אמונים לשלדים פרה הסטוריים וחזקים מאוד שמתוכננים להתמודד עם תנאי שטח תובעניים.

הסקויה החדש, לו אורך של 5.2 מ', דמיון רב לטונדרה מלפנים על מנת לשדר זהות משפחתית, אך שונה ממנו בסיומת התקרה והחיבור לקורות האחוריות ובעיצוב של קורות A מלפנים. במילים אחרות, לדור החדש אין שום קשר לאיך שהוא נראה בדור השני והוא מובדל בצורה מספקת מהטנדרים; הקווים העגלגלים של גופו הוחלפו בצללית מסוגננת ומוגדרת יותר, הגריל הקדמי גדול יותר ויש לו מכלול תאורת LED מודרני. בהתאם לגרסה, המוטיב שמשדר הסקויה בעיצובו החיצוני משתנה עם מאפיינים ייחודיים בגרסאות TRD Sport, TRD Off-Road, TRD Pro ו-Capstone. כמו גם אביזרים, פונקציות וציוד פנימי ספציפי לכל אחד.

השלדה של הסקויה, אותה חולק גם עם לקסוס LX600, שופרה בכל פרמטר לדברי טויוטה - במיוחד ביכולת העמידה בפני כוחות פיתול, מה שגם מקנה לו כושר גרירה מרשים מאוד של 4 טון וקצת - 20% נוספים ביחס לדור הקודם. הוא עודכן עם מערכת היגוי חדשה, בלמים מחוזקים, בולמים אדפטיביים (אוויר, אופציונליים) ועוד רכיבים בגוף ובמרכב שמעניקים לו ביצועים מאוזנים יותר מבעבר, הגם תורמים לנינוחות על הכביש. כאן בעצם טמון ההבדל המהותי בינו לבין הטונדרה, שכן לסקויה מתלה אחורי נפרד במקום סרן קשיח. 

בפעם הראשונה מזה 15 שנים, כל דגמי סקויה מוצמדים אל מערכת הינע היברידית, שהיא החזקה יותר מבין שתי האפשרויות הזמינות בטונדרה. זה אומר V6 בנפח 3.5 ליטר ומנוע חשמלי, משודכים אל תיבת עשרה הילוכים אוטומטית. כל העסק הזה תורם לו להפיק 443 כ"ס ו-81 קג"מ. הנעה לארבעה גלגלים אינה תקנית אגב, אך אם אתם מרבים להתפלש באזורים בוציים (או ביצתיים) עדיף לבחור בגרסת TRD Pro החסונה שגם כוללת קיט מיגונים. את מנוע ה-V8 שלו (5.7 ל') עם 381 כ"ס הוציאו לגמלאות.

בפנים סקויה מציג שורה של חידושים; הציוד והלבוש של לפני 15 שנה הוסרו לטובת מראה עדכני ומתוחכם יותר ועם כוח מחשוב חזק פי 5 מהדור השני; בחזית פאנל קדמי דיגיטלי עם מסך כפול ללוח המחוונים ולמרכז המולטימדיה בגדלים של 12 או 14 אינץ' (תלוי בגרסה) ברזולציה משופרת. שולבו חומרים שונים לגימורים, יש יותר מרחב מחיה בסביבה ושלוש שורות מושבים לשבעה נוסעים על בסיס מושבי קפטן או שמונה נוסעים בספסל רגיל. חבילת הטכנולוגיה כוללת מערכת קישוריות חדישה וחבילת סיוע לנהג של Toyota Safety Sense 2.5, עם תכונות כגון בקרת שיוט דינמית מבוקרת מכ"ם ומערכת טרום התנגשות עם בלימה אוטומטית ומערכות הגנה חכמות נוספות. לרכב גם חישוקי 22 אינץ' ברשימה הארוכה, אפל ואנדרויד אלחוטיים ועוד.

הסקויה 2023 יהיה יקר מקודמו (71 אלף דולר) בשיעור של אחוזים בודדים. ההערכות הן סביב ה-74-75 אלף דולר. דגמים בודדים שלו משוטטים בכבישי ישראל דרך אפיקי הייבוא המקביל במחירים שחוצים את רף ה-500 אלף שקל.