בעולם המתפתח של מכוניות 4X4 חשמליות, הלנד רובר דיפנדר עומד ליטול על עצמו פוזיציה ייחודית, להיות מוביל טכנולוגי בקבוצת שטח מחושמלת. בעוד מספר שנים נהיה עדים להשקת הלנד רובר דיפנדר EV, דגם שיצטרך להתמודד בין היתר מול מרצדס EQG הצפוי, המבוסס כמובן על ה-G קלאס המיתולוגי (והיקר להחריד).
מותגי רכב שיש להם רכב שטח מחוזר ונערץ, כמו הדיפנדר, חייבים לקבל החלטה חשובה מאוד כדי להתמודד עם תהליך המעבר לניידות בת קיימא. חלק משמעותי ביכולת לעמוד מול תקנות זיהום האוויר הוא להמיר את הדגמים הללו לרכבים חשמליים או להיפך, לשים קץ למסחור שלהם באירופה. לנד רובר תבחר במסלול הראשון. עם זאת, הגרסה החשמלית העתידית של הדיפנדר תתקיים במקביל לגרסאות הרגילות שלו למשך תקופה לא קצרה בכלל.
על פי המידע החדש שהתגלה, לנד רובר תנצל את מתיחת הפנים של הדיפנדר כדי לשלב את הגרסה החשמלית בהיצע. המותג בוחן אפשרויות שונות, ואחת מהן היא שכל מרכב, ארוך או קצר מקבל מנוע חשמלי. לנד רובר עובדת כעת במלוא התפוקה על הפיתוח של ריינג' רובר חשמלי וריינג' רובר ספורט חדשים לקראת 2024. שניהם נתמכים על ידי פלטפורמת MLA , ארכיטקטורה שמסוגלת לשאת מערכת חשמלית מלאה.
העדכון הבא שהדיפנדר יעבור הוא מתיחת פנים מוגבלת. הדו"ח האחרון על תהליך החשמול המלא של הדיפנדר מציג כמה נתונים מעניינים. סוללת הליתיום-יון תהיה בעלת קיבולת של כ-100 קוט"ש. המטרה שהחברה שמה לעצמה היא להשיג רכב שטח חשמלי עם טווח מינימום של כ-500 קילומטרים לפי מחזור WLTP. מתי זה יקרה? אם הכל ילך לפי התוכנית, הדיפנדר החשמלי יהיה מוכן להגיע לשדות והקניונים מתישהו במחצית השנייה של 2025.