הדור השני של פולקסווגן אמארוק מתחיל את שיווקו בימים אלה בישראל באמצעות היבואנית המקומית צ'מפיון מוטורס. הטנדר היוקרתי, שמיועד גם לחובבי טיולים וכן לקבלנים ולתובלה, הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין חטיבת המסחריות של פורד לבין המקבילים שלהם בקונצרן פולקסווגן. המטרה היא כמובן לחסוך בעלויות ייצור אך יש בין ריינג'ר לבין אמארוק הרבה יותר מהנדסת סמל. אלו כלים מובחנים כל אחד בזכות עצמם, בעיקר בכיול, במפרטים ובאפשרויות - ובפולקסווגן ממשיכים להציב אותו הן כמתחרה לדגם פופולרי כמו טויוטה היילקס, וכן מול רכבי SUV מפוארים. בעבר הוצב ראש בראש מול מרצדס X קלאס - אבל כולנו יודעים מה עלה בגורלו.
מעבר לרצפה המשותפת, ה-T6.2 של פורד ריינג'ר (הקודם התבסס על רצפת T6), האמארוק לא רק נראה מלוטש וקצת יותר "מעונב" מקודמו, הוא גם גדול יותר ושימושי מהדגם שהוצג ב-2010; עם סידור הושבה בסיסי לחמישה אנשים במרכב דאבל קבינה, הוא נמתח ל-5.3 מ', רוחבו כעת 1.91 מ', בסיס הגלגלים 3.2 מ' וגובה התקרה כמעט 1.84 מ'. מרווח הגחון 23 ס"מ, זווית הגישה 30 מעלות והנטישה 26 מעלות, רוחב הארגז הוא 1.58 מ' ואורכו 1.65 מ', ומשקל הרכב קצת יותר מ-3 טון. בגרסה הבסיסית הוא נועל חישוקי 18 אינץ' ובדגם היקר יותר - 20 אינץ'.
המנוע היחיד שמוצע בישראל, הוא ה-3.0 ל' שש בוכנות טורבו דיזל שמפיק 240 כוחות סוס ו-61 קג"מ מ-1,750 סל"ד. השידוך הוא לתיבת עשר מהירויות אוטומטית (תרומת חברת פורד) והנעה כפולה, המאיצים בו ל-100 קמ"ש בסביבות 8 שניות ועד 190 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-12 ק"מ לליטר סולר בנסיעה משולבת, וכל הנתונים לעיל תלויים כמובן בעומסים על הרכב וסוג השימוש. כושר הגרירה הוא עד 3 טון, כושר ההעמסה נאמד ב-885-1225 קילוגרמים.
הרכב נמכר בישראל בשתי רמות אבזור - אמארוק 'סטייל' וכן אמארוק 'אוונטורה'. בציוד התקני שלו תשע כריות אוויר וסייעני בטיחות רבים, מערכת מדיה ראשית 12 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, חייישני חניה היקפיים, נעילת דפרנציאל, כניסה והנעה ללא מפתח, הילוך כוח עם בורר מצבי נהיגה, וו גרירה מקורי נשלף, קשת העמסה מקורית בגוון כרום. בדגמים הבכירים מערכת שמע מבית הרמן קרדון עשרה רמקולים וריפודי עור מהודרים יותר בין השאר. המחירים יחלו ב-360 ועד 400 אלף שקל.
אגרת הרישוי לרכב - 4,787 שקלים.