$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: טויוטה לנד קרוזר

רכב ה-4X4 נחשף בדור חדש לגמרי עם שילוב בין יכולת שטח גבוהה לנינוחות משפחתית, ביצועים וחסכון. בארץ בשנה הבאה

ניר בן טובים   02.08.23 - 08:02

תגיות: טויוטה

Getting your Trinity Audio player ready...

מתוך הסכמה שנוסחה מוצלחת אסור לקלקל, טויוטה טיפחה את היסודות של הלנד קרוזר עשרות שנים, כמעט בלא שינוי מהותי: הופעה רבועה ופונקציונלית, עבירות מצוינת, שימושיות וכן - גם מוניטין האמינות שלו הפך אותו לאחד מכלי הרכב הפופולריים מסוגו, הבודדים שמצליחים לשמר את ערכם/שווים בצורה חריגה בשוק המשומשות, גם אם מדובר באקזמפלרים עתירי קילומטרים ואחרי תחלופת ידיים אינסופית. ולכן, כאשר טויוטה משיקה דור כל חדש של הלנד קרוזר, זו בשורה שקשה להמעיט בחשיבותה.     

הרפתקת השטח של טויוטה החלה לפני למעלה מ-70 שנה עם ה-BJ 1951. אחרי הקורולה, מדובר באחד הדגמים הנמכרים ביותר של טויוטה, עם סך מסירות של 11.3 מיליון בלמעלה מ-170 מדינות. הדגם החדש, שמופיע כעת 14 שנים אחרי קודמו, פותח על שלדת סולם חדשה תוך שימור המאפיינים הטכניים של הדגם היוצא (תיבת העברה עם 2 מצבים, דפרנציאל מרכזי ננעל), אך הוא מתאפיין בעיצוב מודרני ומרשים שמתקרב בחלקו (ספק מחקה) את המתחרה האייקוני של הממלכה אנגלית, לנד רובר דיפנדר המקורי. 

קו הרטרו של הלנד קרוזר החדש, קוד דגם 250, מקבל השראה מרכבי המותג של שנות ה-70 וה-80, אך הוא לא מקריב דבר אחד על חשבון האחר. זהו עדיין רכב 4X4 מושקע, אמיתי לביצועי שטח, עם סרחים קצרים, זוויות כניסה ונטישה דומות לדגם היוצא, וכן הוא נושא מרכב עם חלקי חוץ פחות יקרים להחלפה במקרה שהוא ניזוק. האורך הכללי הוא 4,920 מ"מ, הרוחב 1,665 מ"מ והגובה 1,870 מ"מ; בסיס הגלגלים הוא 2,850 מ"מ.

חללי הפנים שלו יהיו זמינים בתצורות של חמישה או שבעה מושבים, עד שלוש שורות סטנדרטיות, עם הבנה שחשובה לא פחות האווירה, הנועם, צורת ההגשה, מאשר היכולת להתמודד עם אתגרים מורכבים על מסלעות וטרשים בקבינה צנועה למדי. הנדסת האנוש אומרים בטויוטה תוכננה כדי למקסם את מרחבי הפנים והמערכות שלו מודרניות לחלוטין; לוח המחוונים דיגיטלי לגמרי, מערכת המדיה הראשית אופקית וגדולה, המושבים בסגנון כורסא והמתגים תוכננו כדי להקל על הקריאה והשימוש. עדיפות עליונה ניתנה לשדה הראיה על ידי תכנון קו מותניים תחתון נמוך המאפשר שימוש בחלונות צד גדולים יותר. ברשימת האבזור האופציונלית חימום ומיזוג למושבים, במת סאונד 14 רמקולים של JBL, ממשקי אפל ואנדרויד אלחוטיים ועוד.  

כאמור, יש בו לא מעט מן המשותף אל לנדר קרוזר 300 הגדול יותר, באימוץ פלטפורמת ה-GA-F של טויוטה, מה שתורם לחידוד הביצועים שלו בכביש ובשטח. יחד עם זאת, טויוטה מדווחת שדאגו לכך שהלנד קרוזר החדש מסוגל להסתגל בלי קשיים מיוחדים או סרבול לשימוש היומיומי בעיר, הודות לשיפור בנוחות הנסיעה (שיכוך בולמים מדוד יותר) וכן יהיה שקט מאי פעם. המסגרת החדשה קשיחה ב-50% והקשיחות המבנית של המרכב והשלדה הוגדלה ב-30%.

בנוסף לכך, זהו הלנד קרוזר הראשון שמשתמש במערכת הגה כוח חשמלית, שמטרתה לצמצם את כמות המשוב ממשטחים מענישים במיוחד, להציע תגובה ישירה מלמטה, כמו גם טיפול מדויק יותר של הבולמים בכל המהירויות. השימוש בהיגוי חשמלי מאפשר ללנד קרוזר החדש, בין היתר גם לנצל את מערכת Lane Tracing Assist כחלק מחבילת הבטיחות האקטיבית והסיעניים של Toyota Safety Sense. כמו כן, לראשונה הוא מעודכן עם מוט מייצב קדמי חדש הניתן לניתוק על ידי הנהג.  

כל האמצעים האלו מאוד משתדלים לגשר על הפערים שנוצרים בדרך כלל בין רכב 4X4 ממוקד לרכב שצריך לשרת את התא המשפחתי. טויוטה אומרים כי לצורך כך בוצעו עדכונים טכנולוגיים משמעותיים, כולל שימוש בבקרת Monitor ו-Multi-Terrain Select שאמורים לספק תמיכה נוספת בנסיעה בשטח כאשר שדה הראיה מוגבל והאדמה בוגדנית; באמצעות מצלמה ותצוגה ברזולוציה גבוהה, ה-Multi-Terrain Monitor נותן לנהג תצוגה ברורה יותר מסביב ומתחת, בעוד מערכת Multi-Terrain Select מתאימה אוטומטית את ביצועי הרכב בהתאם לתנאי נסיעה שונים בשטח, כלומר מדובר במנגנון אדפטיבי אוטומטי. 

ומה מתחת למכסה המנוע? לפחות כרגע, הלנד קרוזר החדש יושק באירופה על בסיס האבולוציה האחרונה של יחידת הטורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר (הגרעין שנמצא בהיילקס), שנועדה ליצור איזון מיטבי בין יעילות אנרגטית (חסכון בדלק) לביצועים. הוא מפתח 204 כ"ס, סביבות 50 קג"מ, בשילוב עם תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה בעלת שמונה הילוכים מסדרת Direct Shift והנעה כפולה. סינרגיה זו, לדברי היצרן המאפשרת גרירת עומסים של עד 3,500 ק"ג לפחות. בשנת 2024, היצע המנועים יורחב, וזה יכלול גם מנוע דיזל מחושמל בטכנולוגיית 48 וולט (מיקרו היברידי), אם כי רק בסידור הושבה של חמישה אנשים.    

המכירות של הלנד קרוזר החדש אמורות לצאת לדרך באוקטובר, כאשר המשלוחים הראשונים לאירופה יחלו במחצית הראשונה של 2024. המחיר, טרם נקבע סופית. בארה"ב נוקבים ברף התחלתי של 50-55 אלף דולר. תרגישו חופשי להמר כמה תגבה היבואנית המקומית על פי מדיניות התמחור בישראל.