$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לנד רובר תחשוף "בייבי דיפנדר"

האח הקטן ביותר במשפחת מותג ה-4X4 המלכותי יהיה גם חשמלי

ניר בן טובים   20.08.23 - 09:04

תגיות: לנד רובר

Getting your Trinity Audio player ready...

לטהרנים קשה להפנים את זה. אבל לנד רובר תציע בעתיד גם מכוניות חשמליות; לרכבי השטח של המותג יש כיום לכל היותר הנעה היברידית פלאג-אין הנעה קונבציונלית בסיוע היברידי. אולם לפי דיווחים של כלי התקשורת באנגליה, עומד כרגע על הפרק ייצור של לנד רובר דיפנדר קטן וחשמלי מלא, שיהיה הרביעי בתוך המשפחה המלכותית והנערצת הזו.

לפי הדיווחים באנגליה, הדגם מתוכנן על תשתיות שמיועדות לדור החדש של ריינג' רובר איווק, ולאר, ולנדרובר דיסקברי ספורט. יגואר תחלוק את פלטפורמת המכוניות החשמליות החדשה שהוצג לא מכבר, ה- EMA. התרחבותה של משפחת דיפנדר לסגמנט רכבי השטח הקומפקטיים אושרה על ידי המנכ"ל אדריאן מרדל בכנס המשקיעים האחרון של חברת האם יגואר לנדר רובר. לדבריו, המותגים ריינג' רובר, דיפנדר ודיסקברי ייבנו על הפלטפורמה החדשה.

המשמעות: תהיינה שלוש סדרות לנד רובר כמכוניות חשמליות, וכן דגם חשמלי אחד מסדרת הדיפנדר. אין פרטים רשמיים עליו עדיין בשלב כל כך מוקדם אך חלק מהאמצעים לפיתוחו כבר אושרו באופן סופי. לפי הערכות שונות בענף הרכב בבריטניה, הדיפנדר החשמלי יהיה זמין בסביבות שנת 2026. הוא אמור להיות באורך של כ-4.6 מטר ו-2 מטר רוחב וגובהו פחות מ-1.8 מטר.

בעתיד, יגואר לנדר רובר תמצב את המותגים יגואר, דיסקברי, ריינג' רובר ודיפנדר באופן עצמאי כדי ליצור בידול מסודר יותר עבור הלקוחות ובעיקר כדי לרכוש עבורם מעין "הילה" עצמאית. הדגמים של משפחת דיפנדר צריכים להמשיך להיות רב שימושיים כמיטב המסורת על אף ההנעה החשמלית. ה-EMA כבסיס, צריך גם להבטיח שדיפנדר חשמלי יוכל לעמוד בגאון מול רכבי כביש שטח מיצרנים אחרים תוך התמקדות בשימושיות היומיומית - כלומר לא להיות מחוספס יתר על המידה.

רכבים מבוססי תשתית EMA יצוידו בארכיטקטורת 800 וולט, וכנראה יוכלו להזין את המערכת עם חשמל בהספק שיא של 350 קילוואט. הסוללות אמורות לצאת מהמפעל החדש של חברת האם ההודית Tata בבריטניה ויהיו בעלי צפיפות אנרגיה גבוהה משמעותית מזו של יגואר I-Pace הנוכחית; המארז של הסוללות יהיה דק יותר, וזה מאפשר למעצבי לנד רובר לתכנן יותר מקום ליושבים ולמטען ולבחור גובה מרכב/בולמים בצורה קצת פחות מוגבלת.

המחיר של הבייבי דיפנדר נותר בגדר סימן שאלה. עלויות הפיתוח לרכב חשמלי עדיין גבוהות מאוד, הסוללות יקרות והתשתיות בפיגור. אבל עד 2026 יש זמן לשיפורים, אולי גם להפחתה במחירים של חומרי הגלם והשינוע.