הגנת סייבר ישראלית למיצובישי
ההתקדמות הטכנולוגית בתעשיית הרכב הביאה רכבים רבים להיות מבוססי תוכנה, כאלה שגם זקוקים לחיבורי רשת לטובת עדכוני תוכנה למערכות הרכב השונות וגם לטובת הורדת אפליקציות שונות. אך כמו כל חיבור לרשת, גם המכוניות חשופות לפריצות וסיכונים שונים ולכן נקבעה תקנת UN R155 המחייבת את יצרניות הרכב לנקוט בכל האמצעים לטובת הגנת סייבר, משלב הפיתוח ועד משתמש הקצה. אחת מהדרכים היא מערכות לזיהוי סיכונים.
פלטפורמת EVSec של C2A Security מבצעת למעשה אוטומטיזציה לתהליכים הנדרשים ומפשטת אותן עבור יצרנית הרכב ובהתאם גם יוצרת חיסכון בעליות. זאת לעומת שימוש במומחי סייבר אנושיים, על אחת הצורך בפעולות חוזרות הדורשות מענה מתמשך ויקר.
מיצובישי שאימצה את פתרון ניהול אבטחת הסייבר של C2A Security תעשה בו שימוש גם באבטחת שירותי רשת הטעינה שלהם, ובכך מצטרפת היצרנית היפנית אל יצרניות רכב וספקי Tier 1 שכבר פועלים עם החברה הישראלית, כגון Daimler Truck AG, BMW Innovation Labs, Valeo, Siemens ועוד.
השבבים של ARBE בצמתים מרכזיים
חברת Sensrad השוודית המפתחת מערכות רדאר על בסיס שבביה של ארבה רובוטיקס הישראלית, והינה ספקית Tier 1, הודיעה כי חתמה על הסכם אספקה בסכום של 7 מיליון יורו לחברת Tianyi Transportation Technology הסינית המתמחה בתחבורה חכמה כגון ניתור צמתים ורמזורים.
ההסכם לא הגיע בחלל ריק והוא נחתן לאחר פיילוט שנמשך כשנה, במסגרתו מערכות הרדאר של סנסראד, בעלות השבבים של "ארבה" כמובן, הוכיחו יעילות מוגברת לעומת המערכות הקודמות בהן Tianyi עשתה שימוש.