אלו תוצאות הסבב האחרון של מבחני הריסוק שפרסם ארגון ה-Euro NCAP רב ההשפעה, שמבחניו אחראים לשיפור הדרמטי בבטיחות מכוניות חדשות ב-20 השנים האחרונות. הנבחנות הפעם: מרצדס E קלאס שכבר משווקת בישראל, ופיג'ו 3008 שתוצג רשמית בתערוכת פריז הקרובה ותגיע אלינו בתחילת 2017. שתיהן קיבלו את הציון המרבי של 5 כוכבי בטיחות.
מרצדס E קלאס
לרוב ארגון הבטיחות אינו מרסק מכוניות יוקרה בסדר גודל של E קלאס בעיקר בשל מחירן היקר מידי לרכישה. לא פעם נשמעה על כך ביקורת ואולי מכאן השינוי. הארגון לא מפרט מדוע בחר דווקא ב-E קלאס, אבל לא יהיה זה קשה לנחש: היא חדשה יחסית, אחת הנמכרות ביותר בקבוצתה, ובדורה האחרון מציגה מספר מערכות בטיחות אקטיביות ייחודיות. המכונית שרוסקה כללה את חבילת Pre-Safe בה נמצא בין היתר מערכת התרעה לשמירת נתיב, ניטור שטחים מתים, ובלימה אוטונומית.
בישראל משווקת המכונית עם התרעה על שמירת נתיב וניטור שטחים מתים כסטנדרט, אך בלימה אוטונומית מוצעת רק ברמות הגימור הגבוהות יותר. חבל. במבחני הריסוק חבילת הבטיחות זיכתה את המכונית ב-2.9 נקודות שהם 39% מהציון בסעיף 'מערכות בטיחות'. מרצדס E קלאס החדשה זכתה לציונים גבוהים מאוד בהגנה על מבוגרים וילדים. במבחן המדמה התנגשות עם הולך רגל, הציון עדין עמוק בתחום המזכה ב-5 כוכבי בטיחות, אבל נרשם חשש לפגיעה באזור האגן של הולך הרגל בשל הקו העליון הקשיח של החרטום.
מבוגרים – 95%
ילדים – 90%
הולכי רגל – 77%
מערכות בטיחות – 62%
פיג'ו 3008
הדור החדש של 3008 נבחן גם הוא עם מערכות בטיחות מתקדמות ובהן בלימה אוטונומית, והתרעות על חשש להתנגשות מלפנים ומעבר נתיב. סה"כ 3008 זכה בציון כולל של 5 כוכבי בטיחות ובציונים טובים במרבית מבחני הריסוק. עם זאת אנשי הארגון ציינו שהמכונית סיפקה הגנה 'טובה' (רמה רביעית מתוך חמש) בנוגע לצוואר ולחזה הנהג ולצוואר הנוסע מאחור. מבחן הפגיעה מהצד זיכה את המכונית בציון המרבי ואילו במבחן הריסוק המדמה פגיעה בהולך רגל איבדה המכונית כמה נקודות בשל בסיס שמשה וקורות קדמיות קשיחים מדי, שהתקשו לספוג את אנרגית הפגיעה.
מבוגרים – 86%
ילדים – 85%
הולכי רגל – 67%
מערכות בטיחות – 58%
ובארה"ב: קדילאק XT5 זוכה לציון המרבי
ובינתיים מעבר לאוקיינוס, המכון האמריקני לבטיחות בדרכים, IIHS, העניק לקדילאק XT5 את הציון המירבי במבחני הריסוק שערך. מבחני הריסוק של הארגון האמריקני דומים בחומרתם לאלה של Euro NCAP, ויחד עם זאת מעט שונים. מבחני הריסוק של ארגון IIHS מבוצעים באותה מהירות פגיעה שמבצע Euro NCAP, אבל בנוסף הארגון האמריקנים מבצע מבחן ריסוק המדמה התהפכות לבדיקת עמידות הגג במקרה של גלגול.
רכב הפנאי החדש של קדילאק ומחליפו של SRX, זכה בציון המרבי, במקרה של הארגון האמריקני מדובר בציון של 4 כוכבים (הציון המרבי האירופאי הוא 5 כוכבים), ולהמלצת קנייה 'Top Safety Pick' מטעם הארגון. הרכב זכה בציון המרבי בין היתר בזכות מערכות הבטיחות המתקדמות המוטמעות בו כמו התרעות התנגשות וסטייה מנתיב ומערכות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית ותיקון הגה במידת הצורך.