$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מבחן: מתיחת פנים ללקסוס LS500H. ממלכת השיאצו

מנוע היברידי, הנעה אחורית, עדכונים במערכת ההפעלה וכמובן עיסויים מפנקים: ספינת הדגל של לקסוס, ה-LS500H, עברה מתיחת פנים של אמצע החיים ומציעה אלטרנטיבה להגמוניה הגרמנית בסגמנט הפאר. מבחן דרכים

אייל אברהמי   10.06.21 - 15:38

תגיות: לקסוס

Getting your Trinity Audio player ready...

ירדתי לחניה עם עיניים אדומות וכוס קפה חזק במיוחד והסתכלתי לרגע על ה-LS-500H המעודכנת. לילה שמתחיל מאוחר, ילד שרוצה תשומת לב בשעות אכזריות, וקונגו בדירה ממול שתי דקות אחרי הזריחה, הם לא קדימון מוצלח למבחן דרכים. ה-LS קרצה חזרה והזכירה שהכורסה המפנקת שלה יודעת לעשות עיסוי צנטריפוגלי בסגנון שיאצ'ו לגב התחתון שמאוד עוזר לפרוק מתחים.

נכנסתי לאוטו, לחצתי על הכפתורים של השיאצו ולקחתי שלוק. הצנטריפוגלי התחיל לעבוד, המוזיקה זרמה מ-23 רמקולים נסתרים והקונגו של השכנים התפוגג במהירות. החיים הם לא תמיד קייטנה אבל המציאות בספינת הדגל של לקסוס בהחלט גורמת לך לשכוח את זה. ועם המחשבה הזאת "משכתי" בלם יד וסובבתי את ההגה צפונה.    

זכרונות מהמג'סטי

הדור הנוכחי של ה-LS הוצג לקראת סוף 2017 והוא החמישי במספר. בארבע השנים שחלפו מאז ההשקה עולם הרכב התקדם בכל הנוגע ליכולות אוטונומיות, מערכות בטיחות, החמרת תקני פליטה והגיע זמנה של ה-LS לעדכון. לרשימה הזאת  צריך גם להוסיף גם את לחש הקסם של עולם מכוניות הפאר, "S קלאס חדשה", שמן הסתם תרם את חלקו. בכל אופן, בלקסוס כמו בלקסוס, השינויים עדינים וקטנים ורובם אינם נראים לעין. העיצוב - חיצונית ופנימית - לא השתנה. יש צבעים חדשים (בלקסוסית קוראים להם גוונים) ונגיעות בסוגי הדיפון בתא הנוסעים, אבל מעבר לזה לא תראו בעיניים שינוי וטוב שכך. למרות השנים שחלפו הLS נותרה אלגנטית, מיוחדת ומרשימה. אם מביאים בחשבון שמדובר בסדאן עצום מימדים - 5.2 מטרים לאורך ו-1.9 לרוחב - זהו הישג עיצובי לא מבוטל.

גם בעיצוב תא הנוסעים אין כאמור כמעט שינויים. דיפוני עץ ועור עוטפים את התא כשהם משתלבים אחד בשני ויוצרים משטחים אחידים ברמת דיוק ועדינות שקשה להאמין שאפשר לייצר. הכורסאת נפלאות והמושב האחורי, שמורכב משתי כורסאות עצמאיות שביניהן מסך מגע לשליטה על בקרת האקלים, המוסיקה ויתר צרכי האלפיון, הוא בעל יכולת כיוונון לתנוחת 'ביזנס קלאס'. עוד נקודה מפנקת בתא הנוסעים היא בידוד מופתי; סגור אחריך את הדלת והעולם הרוחש - חם, רועש ומציק - פשוט נמחק. כיף.

בשלב הזה אתם בטח תוהים איפה, חוץ כמובן מעניין הצבעים (סליחה, גוונים), מתיחת הפנים בתא הנוסעים. אז כך: לפני העדכון המסך המרכזי של הLS  נשלט ממשטח מגע במרכז הקונסולה. העובדה הזאת, פלוס כמה מוזרויות יפניות בהיגיון של מערכת ההפעלה חייבו,  איך נאמר בעדינות,  התרגלות. עכשיו בשעה טובה המסך החדש - 12.3 אינץ' גודלו, הוא מסך מגע ומערכת ההפעלה הושחזה והיא הרבה יותר נוחה ויעילה. למי שרוצה לאמן בפקק את קואורדינציית העין-יד שלו, משטח המגע עוד שם. עוד חידוש הוא במערכת הסאונד שמגיעה עכשיו ממארק לווינסון וכוללת לא פחות מ-23 רמקולים.

המסך השני במכונית, לוח המחוונים - לא השתנה. הוא נשאר מסך של 8 אינץ' ששקוע מול ההגה מה שלמיטב  שיפוטי רומז על ההשראה מהטויוטה מג׳סטי, הסבתא של הסבתא של ה-LS. אהבתי. מה עוד? פינת הבטיחות זכתה לעדכונים המתבקשים, כולל שיפור יכולות הנהיגה הסמי-אוטונומית, והיא כוללת את כל מה שיש לתעשייה להציע - מהיכולת לזהות תנועה חוצה מלפנים ומאחור, שלל התראות, מצלמות היקפיות, 12 כריות אוויר והרשימה עוד ארוכה.

ההפתעה הגדולה

אני עולה על כביש 4 בלי שום יעד מוגדר. הנסיעה המנהלית, בעיר ומחוצה לה היא פשוט תענוג. המתלים של ה-LS מגהצים לחלוטין את חורבות האספלט הישראלי ולא משאירים ממנו זכר. כשמוסיפים לזה את הדממה המופתית, גם בגלל הבידוד וגם בגלל הפעולה החרישית והרכה של המנוע והגיר - קל לדמיין שאתה יושב על הספה בבית והמציאות היא זאת שזזה מחוץ לחלון.

בבית אורן אני שובר ימינה לראות מה הלקסוס אומרת על כמה סיבובים, אבל בואו נתחיל עם המספרים. ה-LS המעודכנת מגיעה עתה לישראל רק בגירסה ההיברידית שמצויידת ביחידת ההנעה שכוללת מנוע  בנזין V6 בנפח של 3.5 ליטרים ובהספק של 299 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 179 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 359 כ"ס שזורמים לגלגלים דרך תיבת הילוכים מתוחכמת להפליא בת 10 הילוכים, שבנויה משילוב של תיבה פלנטרית ותיבה רציפה. עוד שינוי בדגם הזה הוא המעבר להנעה אחורית בלבד.

על פניו לא מדובר בהספק מסעיר במיוחד כך שבלי יותר מדי ציפיות, העברתי  את המכונית למצב ספורטיבי והצמדתי את הדוושה לרצפה. הדבר הראשון שהכה בי הוא הסאונד. זוכרים את הלימוזינה החרישית מהכביש המהיר? אז באיבחת כפתור, וכנראה בסיועו של מהנדס סאונד שאפתני במיוחד,  ה-LS עוברת לנהום כמו אלפא מרובעת קרבורטורים משנות השמונים ובלי שום מגבלת ווליום.

הדבר הבא שמגיע הוא התאוצה. הדרך למאה אורכת רק 5.4 שניות, הרבה בזכות דחיפה חזקה של המנוע החשמלי, וזה כמובן לא נעצר שם והלקסוס ממשיכה להאיץ בקלילות עמוק אל תוך מהירויות המאסר בפועל. הרבה מהקרדיט מגיע לשילוב המשוייף בין הבנזין לחשמל, אבל גם לגיר מאוד מוצלח. 

וכאן מגיעים העיקולים. מערכת המתלים האדפטיבית זכתה לכיול מחדש והיא יודעת היטב את העבודה מה שאומר שהלקסוס שומרת היטב על קו גם תחת המון עומס ומייצרת קצב שהוא הרבה יותר גבוה ממה שאפשר לצפות ממכונית של 2.3 טון.  זה מאוד מרשים אבל מצד שני צריך לומר שכצפוי,  למימדי ה-XL יש מחיר בדמות תנודות חזקות לאורך ולרוחב המרכב, וזווית גלגול די חריפה.  ובמילים אחרות: ה-LS עוברת בקלילות ובלי שום היסוס מבנקאות לריצה והיא יודעת לתת ספרינטים, אבל בתא הנוסעים נסיעה אגרסיבית רחוקה מלהיות נעימה. חשוב להדגיש שזה לא איזה עניין יוצא דופן במכוניות פאר בגודל הזה.

השורה התחתונה
 
אני מסיים שלושה סיבובים של בית אורן וממשיך לעיר התחתית בחיפה בחיפוש אחרי כריך שיחזיר את מערכת העיכול למקומה הטבעי. חשבתי שזה ייקח קצת זמן אבל בחסות מצב סלון מעופף, סליחה קומפורט פלוס עיסוי מרגיע לכתפיים -  הלקסוס סידרה את העניינים עוד הרבה לפני החניון, עניין שמאפשר לי להתרכז במסקנות ראשוניות מהיום.

יכולת? ביצועים? נוחות? בטיחות?  את כולם יש ב-LS ובגדול, אבל בטווח המחירים שעליו אנחנו מדברים אין מכונית שממנה הם נעדרים. איפה הערך המוסף שלה? אז לפחות בעיני זאת העובדה שהיא קצת שונה מהנוסחה הקבועה שאנחנו מקבלים מהיצרניות הגרמניות ששולטות בסגמנט. עיצוב ברוח אחרת, סידור שונה של תא הנוסעים, מכללים בטכנולוגיה אחרת והרשימה עוד ארוכה. אני לא אומר שהפרשנות הלקסוסית לעולמות הפאר בהכרח יותר טובה אבל היא בוודאי מעניינת מאוד, מקורית ושווה את הבדיקה של הלקוחות הפוטנציאלים.

ואחרי כל זה נשאר עניין המחיר. החל מ-800 אלף שקל ו-LS נוחתת אצלכם בחניה. נראה קצת מצחיק לקיים דיון צרכני במכוניות שזהו טווח המחיר שלהן, אז בואו נסיים בציטוט של השומר בחניון נמל חיפה: "סחתיין אחי. מאחל לעצמי שיהיה גם לי לקנות אחת כזאת". סעו בזהירות.   


לקסוס LS500
מחיר: החל מ-800 אלף שקל
מנוע: v6 בנפח 3456 סמ"ק
הספק: 299 כ"ס ב-6600  סל"ד
מומנט: 35.7 קג"מ ב-5100 סל"ד
מנוע חשמלי: 179 כ"ס
מומנט: 30.6 קג"מ
הספק משולב: 359 כ"ס
מהירות מירבית: 250 קמ"ש
0-100: 5.4 שניות
מימדים (ס"מ): 523*190*145
משקל: 2.3 טון