$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

השיפור ניכר, אבל לא הכל מושלם: טויוטה C-HR במבחן

הדור השני של ה-C-HR מחצין את העיצוב, שומר על הגזרה ומתחדש בדור חדש למערכת ההנעה ההיברידית. עד כמה הוא טוב מקודמו ובמה בכל זאת הוא פחות מצטיין?

רן סגל   14.12.23 - 13:00
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: רן סגל)
(צילום: רן סגל)

טויוטה C-HR הוא חלוץ מהלך שינוי התדמית האפרורית של טויוטה, איי שם מ-2017. זה לא שטויוטה התחילה פתאום לייצר רכבים שמככבים על פוסטרים בחדרי מתבגרים. ברור שלא, מי תולה פוסטרים היום, אז מה שבטוח שלרובכם אין רקע בטלפון של קורולה... ובכל זאת, מאז פגשנו את הראב 4 שעבר מהפך עם מראה קשוח בהשראת הטנדרים האמריקאים או היאריס שזכתה למראה ספורטיבי משהו, ובהמשך עם דגמי קונספט מעניינים שאף הגיעו לייצור כמו ה-bZ4X וגם מושא המבחן.

עוד טרם הוצג הדור השני של ה-C-HR, הצטרף להיצע פנאי קומפקטי חדש, הקורולה קרוס. אז מה תפקידו של האח הוותיק? האם יש צורך בשני רכבי פנאי בקטגוריית ה-C-SUV? ולצד החידושים ב-C-HR, במה הוא פחות מצטיין?

תקציר
עיצוב ותא נוסעים: העיצוב החיצוני כלל לא משעמם והתחושה מודרנית מבפנים, אך האווירה אפרורית. הוא אינו מצטיין בסעיף השימושיות עקב מרווח סביר בלבד מאחור ותא מטען קטן יחסית.
איכות נסיעה ואבזור: הנוחות בעיר ומחוצה לה טובה, אך שדה הראייה לאחור מוגבל ובידוד הרעשים אינו מצטיין. רמת האבזור טובה גם בגרסת הכניסה וכוללת מערך בטיחות מקיף.
ביצועים והתנהגות: גרסת ה-1.8 אינה חזקה במיוחד למרות תוספת כ"ס, אך היא זריזה מספיק ומספקת צריכת דלק טובה מאוד. התנהגות הכביש בטוחה ונשלטת.
למי מתאים: למי שמחפש/ת רכב פנאי מעוצב, חסכוני ובטיחותי וסעיפי המרווח ותא המטען אינם בראש סדר העדיפויות שלו/ה.
מחיר עדכני למועד המבחן: מ-169,990 ש"ח ( רכב המבחן 184,990 ש"ח)

עיצוב ותא נוסעים
המראה החיצוני תואם את שפת העיצוב העדכנית של טויוטה, זו שהגיע לראשונה לטויוטה קראון והיא נראית מצוין. יחידות התאורה בסגנון C, סבכה תחתונה גדולה עם מסגרת בולטת, הפרופיל נותר דומה ושופע זוויות חדות ואילו מאחור יחידות תאורה צרות הנמתחות לרוחבו של הרכב. הוא בהחלט נאה ומושך מבטים, בטח בצבע האדום של רכב המבחן.

עיצוב הפנים ממשיך את הקו החדשני מהדור הקודם, למשל קו העיצוב הנמשך מהדלתות אל הדשבורד, והוא קל יותר לעיכול ונעים לשהות כאן גם בזכות איכות חומרים טובה שמהווה קפיצת מדרגה לעומת הדור הראשון, רק חבל שהכל כל-כך אפור.

המרווח מלפנים טוב מאוד, עם הפרדה שכזו בין הנהג לנוסע. תנוחת הישיבה גבוהה, המושבים נוחים ותומכים גם לאורך זמן וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. המרווח מאחור לעומת זאת קלסטרופובי משהו – ראשית שימו לב בכניסה לא לדפוק את הראש, מפתח הדלת צר ולא קל להכניס ילדים למושבי הבטיחות למשל, לאחר מכן נגלה מושב נמוך וחלונות קטנים מאוד שלא יוצרים תחושה מרווחת במיוחד, כשמרווח הראש סביר וכך גם מרווח הברכיים. אין גם פתחי מיזוג, אלא רק שקע USB אחד (מרמת הגימור השנייה) ומחזיקי כוסות שימושיים במשענת היד שבדלתות. המרווח כאן יספיק לשני מבוגרים או 3 ילדים קטנים, אך לא מעבר. תן המטען קטן יחסית (388 ליטר) בעל מפתח רחב והוא שימושי ביום-יום (יש שני ווי תליה, אך ללא רצפה מפוצלת, רק כמה תאים שטוחים תחתיה), קחו בחשבון שסף ההעמסה גבוה, מה שיקשה על העמסת חפצים כבדים.

איכות נסיעה ואבזור
נוחות הנסיעה העירונית טובה וה-C-HR מצליח לספוג את מרבית השיבושים, וגם אלו החדים עוברים ריכוך מסוים. התמרון העירוני קל, אך שדה הראייה לאחור מוגבל עקב קורות אחוריות עבות מאוד. גם מחוץ לעיר הוא שומר על רמת הנוחות אם כי בידוד הרעשים לא מצטיין ורעשי כביש ורוח חודרים אל תא הנוסעים כבר בדרך פרברית.

טויוטה C-HR משווק ב-3 רמות גימור, כאשר הבכירה מוצעת רק בגרסת GR Sport בעלת המנוע הגדול יותר. ראשית נציין כי לא משנה באיזו גרסה תבחרו, תקבלו מערך בטיחות מקיף הכולל את כל המערכות המקובלות לצד התרעת רכב בשטח מת, זיהוי תנועה חוצה מאחור, מניעת האצה פתאומית, זיהוי מכשולים וסיוע בהאטה, התרעת שכחת ילדים במושב האחורי (מבוססת אלגוריתם), מערכת זיהוי תמרורים (שגם אם תכבו את ההתרעה הקולית בלבד, היא תחזור בכל התנעה מחדש) ובקרת שיוט אדפטיבית שפועלת בצורה טובה, ועוד.

גרסת הכניסה "אייקון" מאובזרת בצורה טובה וכוללת מפתח חכם, מולטימדיה "8, מראה נגד סנוור, חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים וחישוקי "17. גרסת הביניים "ויז'ן" משדרגת את הרשימה עם מסך מולטימדיה "12.3 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל דומה עם כמה תצוגות וגם אפשרויות התאמה אישית בצדדים ובמרכז, משטח טעינה אלחוטי, מפצלת את בקרת האקלים, מושב הנוסע מתכוונן לגובה, חיישני חנייה היקפיים עם בלימת חירום, תאורת אווירה בסיסית מאוד וחישוקי "18. גרסת GR הבכירה גם יש תצוגה עילית, מושבים קדמיים ספורטיביים, מחוממים ומתכווננים חשמלית, תאורת אווירה עם צבעים לבחירה וחישוקי "19.

ביצועים והתנהגות
ה-C-HR קיבל את הדור החדש של מערכת ההנעה ההיברידית אותה פגשנו גם בקורולה המעודכנת. מנוע הבנזין עודנו בנפח 1.8 ליטר, אך ההספק עלה מכ-120 כ"ס ל-140 כ"ס והתחושות ניכרות. בנסיעה עירונית ופרברית התחושה זריזה, ואילו בדרך מהירה הוא מצליח לשמור על קצב טוב, אך הוא אינו מרגיש חזק במיוחד או עם פרצי כוח בדומה למנועי טורבו למשל. אם אתם מחפשים יותר כוח, לגרסת ה-GR מנוע 2.0 ליטר ו-197 כ"ס. בנוסף, התיבה הרציפה מרבה להרעיש בכל לחיצה בריאה על דוושת ההאצה מה שמגביר את התחושה המתאמצת. צריכת הדלק בסיום המבחן עמדה על 18.3 ק"מ לליטר, נתון טוב מאוד.

התנהגות כביש בטוחה ונשלטת, אך ללא שמץ ספורטיביות למרות העיצוב הדינמי. ההיזון החוזר חסר בערך מכל מכלול ברכב (שלדה, בלמים, הגה) והנטייה לתת היגוי קיימת, אך היא בגדר המקובל. ל-C-HR בורר מצבי נהיגה הכולל מצב חיסכון, רגיל, ספורט והתאמה אישת (גיר, הגה, בקרת אקלים). מצב חיסכון מאלחש את כל העסק וגם את בקרת האקלים, מצב רגיל הוא ברירת המחדל ואילו מעבר למצב ספורט מחדד את הביצועים באופן מורגש למדי.

סיכום
טויוטה C-HR בדור הראשון היה הצלחה ורבים ממנו עלו על כבישי ישראל והעולם בזכות מערכת הנעה חסכונית, תדמית האמינות המוכרת וקהל שהיה צמא לטויוטה קצת פחות משעממת. לצד זאת, חסרונותיו במרווח מאחור, בידוד הרעשים ותא המטען הקטן יחסית, הפכו אותו לבחירה פחות טבעית עבור רבים.
הדור השני שומר על יתרון יחידת ההנעה החסכונית, משדרג את העיצוב החיצוני ואת איכות החומרים בתא הנוסעים ומציג מערך בטיחות מקיף. אך בסעיפי השימושיות ובידוד הרעשים הוא רחוק מלהרשים.
האם הייתה לטויוטה סיבה לשדרג אותו יותר? כנראה שלא, כי את משבצת השימושיות עם מרווח עדיף מאחור ותא מטען גדול יותר, תופס כיום הקורולה קרוס. כך שבדיוק כמו בעבר ה-C-HR יתאים לקהל לקוחות מסוים מאוד, כזה שחסרונותיו כלל אינם רלוונטים לו, אך הם יקבלו רכב פנאי מעוצב ואיכותי יותר.



תחרות רכב השנה 2023 יצאה אל הדרך: על הזוכה בתחרות נכריז במסגרת משדר חגיגי שיערך ב-28.12.23 בערוץ 5+ ואתם יכולים להצביע ולהשפיע ובין המשתתפים יוגרלו שוברים בסך 500 ש"ח. ההצבעה תיסגר ב-26.12, הזדרזו להצביע - כנסו לאיזור הבחירה >>>
*** בתחרות מכונית השנה 2023 מתמודדות מכוניות חדשות או דור חדש (למעט החרגות) לדגמים שהושקו בישראל באופן רשמי בין החודשים דצמבר 2022 לדצמבר 2023 ***