$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אקספנג G6 בנהיגת בכורה: פנאי סיני במבטא גרמני

רכב הפנאי הקומפקטי של אקספנג מצופה להיות "קרש הקפיצה" בשווקים הגלובליים. איך הוא יעשה את זה? חזרנו מנהיגה בכבישי הולנד וטעמנו גם מגרסת ה-Performance

רן סגל   25.06.24 - 16:15
Getting your Trinity Audio player ready...

אקספנג היא יצרנית רכב צעירה, כבת עשר שנים בלבד, אך עם קו דגמים מכובד בשוק הסיני ו-4 דגמים שכבר משווקים באירופה - שניים מהם אנו מכירים היטב בישראל, את רכב המנהלים P7  ולצידו הפנאי הגדול, אך בעל חמשת המושבים, G9. כעת, החל השיווק ביבשת הישנה לדגם ה-G6, בו תולה היצרנית (וגם היבואנית) לא מעט תקוות, שכן מדובר בקטגוריית הליבה, כזו שתוכל להוות קרש קפיצה עבור היצרנית הצעירה.

יצאנו אל רחבי הולנד לנהיגת בכורה בדגם החדש, כדי לנסות להבין איך הוא מתכוון לעשות זאת, בטח אל מול יצרניות ודגמים וותיקים בקטגוריה הצפופה של רכבי הפנאי החשמליים בגודל בינוני, כאלו עם טאצ' עיצובי, כשבפינה המזרחית עומדים למשל Seres 5 ו-MG מארוול R, וכמובן יונדאי איוניק 5 המצוינת והאחות היוקרתית ג'נסיס GV60; ואילו בפינה המערבית נפגוש בטסלה מודל Y – המכונית הנמכרת ביותר בעולם ב-2023, ב.מ.וו X2, אאודי Q4 אי טרון ספורטבק והאחים פולקסווגן ID.5 וסקודה אניאק קופה. לשמחתנו, ולעומת לא מעט השקות, הפעם הזדמן לנו לנהוג מאות קילומטרים וההתרשמות לפניכם.

סינית במבטא גרמני
העיצוב החיצוני מודרני ועדכני ולא נראה כמו עוד שכפול גנרי, כשגם ברחבי הולנד אנשים הגניבו מבט. החזית "אקספנגית" ומדברת באותה שפת עיצוב של הדגמים המוכרים לנו כאן, אבל אם ניקח כמה צעדים אחורה נבחין בפרופיל הקופה ומתקבלת תמונה נאה מאוד שמסתיימת בפנסים אחוריים דקיקים, שמזכירה (תסלחו לי מראש) קצת את פורשה. גם מבפנים האווירה האקספנגית ממשיכה, עם איכות חומרים והרכבה גבוהה, וכל מיני גימורים דמויים אלומיניום בפתחי המיזוג שבעצמם בסגנון רשת מיוחד שכזה וישנם שני גווני ריפוד עור לבחירה (סינטטי כמובן) לבן-קרם או שחור.

המסך הגדול ("14.96) עם תצוגות נקיות ולא עמוסות ובעיקר ברורות, המערכת כוללת עדכוני OTA והבטחה לקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי שיגיעו עד תחילת השיווק הקרוב בישראל. מול הנהג ישנו לוח מחוונים דיגיטלי צר בגודל "10.2 שלעיתים מרגיש עמוס, אך עם התצוגה-עילית היעילה בקושי הבטנו בו. מבחינת הנדסת האנוש, היא טובה לרוב, עד שצריך לזכור מה קיים בכל תפריט במולטימדיה ואם תרצו להדליק אורות כי חורף, תצטרכו ללחוץ לפחות 3 פעמים על המסך (בדומה לשאר דגמי אקספנג), או להתעסק עם מסך נפרד לבקרת האקלים (בלקסוס למשל פתרו את הנושא עם חלק תחתון ייעודי) ולזכור מה עושים הכפתורים שעל ההגה, מאחר ורק על שלוש מהם יש איור המסביר מה הכפתור עושה בדיוק. אך בסך הכל מדובר בהנדסת האנוש טובה.

האקספנג G6 אומנם נחשב כרכב פנאי קומפקטי, אך הוא משתייך לחלק העליון של הקטגוריה. בהשוואה למשל לאאודי Q4 אי-טרון ספורטבק (גרסת הקופה של ה-Q4 e-tron), ה-G6 ארוך ב-16.5 ס"מ (475.3 ס"מ), רחב ב-5.5 ס"מ (192 ס"מ), גבוה ב-3.6 ס"מ (165 ס"מ), בסיס הגלגלים ארוך ב-12.6 ס"מ (289 ס"מ) ותא המטען גדול ב-36 ליטר (571 ליטר).

בהתאם, מרווח הפנים מכובד מאוד. שלושה מבוגרים יוכלו לשבת מאחור, עם מרווח טוב בעיקר לעכוז, אך לא לכתפיים, בעוד המרווח לרגליים טוב מאוד בזכות רצפה שטוחה ומרווח ראש מספק בהחלט למרות הגג הפנורמי (שנעדר וילון הצללה, אך עם בידוד מסוים). המסעד ניתן להטייה לאחור ויש כמובן פתחי מיזוג וגם שני שקעי USB. מלפנים המרווח טוב, כשהקונסולה בין המושבים רחבה וגבוהה, ולא לכולם יהיה נוח עם הסידור הזה, אך היא מכילה שני משטחי טעינה מאווררים ותא אחסון סגור, ותחתם תא אחסון פתוח. אין תא מטען קדמי אך תא המטען מאחור שימושי מאוד, אם כי סף ההעמסה גבוה יחסית, והוא יכיל בקלות חמש מזוודות טרולי למשל. גלגל ספייר אין כאן מתחת לרצפה, אלא תאים שימושיים לכבל הטעינה למשל.

מספרי ברזל
האקספנג G6 ישווק עם 2 סוללות ומנועים ב-3 הספקים. גרסת הכניסה בעלת סוללה בקיבולת 66 קוט"ש נטו (LFP) וטווח נסיעה של 435 ק"מ משודכת למנוע בהספק של 258 כ"ס והנעה אחורית, כשההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות. אך לצערנו גרסה זו לא הייתה זמינה בהשקה.

מי שכן הייתה זמינה היא גרסת הביניים Long Range ולה סוללה בקיבולת של 87.5 קוט"ש נטו (NCM) המאפשרת טווח נסיעה של 570 ק"מ. למנוע כאן הספק של 286 כ"ס והיא מקזזת את ההאצה ל-100 קמ"ש בשתי עשיריות (6.7 שניות). אם כבר הזכרנו את ה-Q4 e-tron ספורטבק, אזי לו סוללה קטנה ב-10.5 קוט"ש ובהתאם טווח נסיעה נמוך ב-36 ק"מ, כשהמנוע בהספק דומה.

ביצועי המנוע ב-G6 טובים מאוד, לא הורגש מחסור בכוח, לבטח לא בכבישים השטוחים של הולנד, כשגם תאוצות ביניים לעקיפה בכביש המהיר, הסתיימו בזריזות. צריכת החשמל בגרסה זו, שלוותה אותנו במרבית הקילומטרים שנצברו, עמדה על כ-15.5 קוט"ש ל-100 ק"מ, מה שמאפשר טווח נסיעה של כ-560 ק"מ, לא רחוק כלל וכלל מנתוני היצרן, בסיוע מקדם גרר נמוך של 0.248 Cd. ובכל זאת, נסייג זאת היטב – הולנד היא מדינה מישורית להפליא ובנוסף תנאי הדרך לא אפשרו לנו לבצע בדיקות נוספות, אותן נבצע כהלכה במבחן המקומי.

גרסת ההנעה השלישית היא ה-Performance. כאן יש צמד מנועים היוצרים הנעה כפולה כמובן, כשבנוסף לזה האחורי יש מנוע קדמי בהספק של 190 כ"ס וההספק המשולב עומד על 476 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.1 שניות וטווח הנסיעה מתקצר קלות ועומד על 550 ק"מ. למרות הנתונים הנאים, התחושות כאן לא עוצמתיות, לא תשברו כאן שום מפרקת והטלפון לא יישאר דבוק למשענת הגב בזמן ההאצה חזקה ביציאה מהמקום. בנוסף, לא תמצאו שום הבדל חיצוני או פנימי לעומת הגרסאות הרגילות, שירמז על ספורטיביות כלשהי, למעט תגית Performance צנועה על דלת תא המטען, כשאת הצבע הכתום הבוהק תוכלו לקבל גם עם המנוע החלש.

לאקספנג G6 מטען פנימי 11 קילוואט, כך שטעינה ביתית (5%-100%) אורכת 7 שעות וחצי או 9 שעות וחצי עם הסוללה הגדולה. טעינת DC מהירה (10%-80%)  אורכת 20 דקות בשתי סוגי הסוללות שכן הסוללה הקטנה תומכת בקצב של 215 קילוואט ואילו הסוללה הגדולה ב-280 קילוואט. בעמדת 150 קילוואט הטענו 15 קוט"ש ב-7 דקות, כלומר עוד כ-100 ק"מ לטווח הנסיעה. כמו כן ישנה טכנולוגיית V2L בהספק של 3.3 קילוואט ושקע 230 וולט.

כל מה שצריך וקצת יותר
כמו באירופה, גם אלינו האקספנג G6 צפוי להגיע ברמת גימור אחת, עשירה מאוד וכוללת בנוסף לכל מה שהוזכר קודם גם חיישנים ומצלמות היקפיות באיכות טובה מאוד, כולל אפשרות תצוגה של "רכב שקוף", מערכת חניה אוטומטית מהמוצלחות שיש עם אפשרות להזזת הרכב מהשלט קדימה/אחורה לטובת כניסה ויציאה ממקומות חניה צפופים, שני משטחי טעינה אלחוטיים ומאווררים (50 וואט), מושבים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות, מחוממים ומאווררים, הגה מחומם, תא מטען חשמלי, מערכת שמע עם 18 רמקולים (כולל רמקול במושב הנהג וסאבוופר), חישוקי "20 (עם צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV) ועוד. בעתיד אולי תגיע חבילת אבזור נוספת הכוללת למשל עור בצבע קאמל ומערכת שמע של Dynaudio.

בבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, מערכת ניטור נהג, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד. במהלך ההשקה, נראה שמערכות הבטיחות (אלו שאפשר לבדוק מבלי להסתכן כמובן) פועלות כמצופה, ללא תגובות חדות או התרעות מיותרות. פרט למערכת זיהוי התמרורים והמהירות שדואגת להזכיר לנהג לא לחרוג מהמוצג בתמרור. מאידך, באקספנג הקשיבו לקולות מהשטח ודאגו לקיצור דרך מהיר כדי שתוכלו לנטרל את ההתרעה הזו במהירות (היא תופעל מחדש בכל הנעה). אגב, ה-G6 טרם נבחן ביורו'נקאפ, אך לנוכח הצלחת שני אחיו, ה-P7 וה-G9, אקספנג בוודאי לא ירצו לאכזב את הלקוחות בסגמנט זה.

אם חשבתם על רכב סיני ומיד חשבתם על נסיעה רכה שכזו, אז זה לא המצב ב-G6. הרכב אינו רך, אך גם ממש לא נוקשה, הוא לא מתנדנד ומצליח לספוג את מרבית השיבושים, גם ב"רחובות ההולנדיים" שופעי הלבנים המשתלבות. אך בכל זאת, כבישיה הסלולים למשעי לא בדיוק סייעו לנו לקבל החלטה סופית לגבי איכות הנסיעה הנוחות, כשגם בידוד הרעשים טוב, עם רעשי כביש סבירים, אך בסך הכל נותר רושם חיובי.

התנהגות הכביש מרגישה בטוחה, אך זהו נושא שנצטרך לבחון לעומק בכבישים הנכונים בארץ, כשגם פרובוקציה קלה בכיכר לא ממש ערערה את הבטחון, אך לצערנו מרבית הכבישים היו ישרים. ישרים מדי. כן נוכל לספר שההגה רך וחסר תחושה, מילא בגרסאות הרגילות, אך כך גם ב"פרפורמנס", והבלמים עושים עבודתם נאמנה, אך לא הייתי מסתמך עליהם לטובת מינון העברת משקל מדויק. כמו כן כושר התמרון טוב מאוד אך שדה הראייה לאחור נפגע עקב שטח שמשה קטן - מזל שהמצלמות מצוינות.

מסכמים
אקספנג G6 הוא הרכב, בה' הידיעה, שאולי יותר מכל יגרום למותג להפוך נפוץ יותר בכבישי ישראל, ובכלל, גם באירופה. לאחר נסיעת ההתרשמות הזו, נראה שהוא סימן V על מרבית המשבצות – הוא מעוצב (פרמטר חשוב מאוד בעידן החשמלי ושיתופי המנועים והפלטפורמות שהופך זהה וחוצה מותגים), איכות החומרים גבוהה והאבזור עשיר, הוא שימושי למשפחה ומספק טווח נסיעה ריאלי שחוצה את רף 500 הק"מ. מאידך, צריך לשייף עוד קצת את הנדסת האנוש, לוודא שאכן יותקנו קישוריות מלאות לנייד, להבין שלא מדובר במכונת נהיגה ספורטיבית אלא ב"משפחתית החדשה", ונראה שאקספנג הצליחה לקלוע למטרה.

האם זה יצליח לה? עם נתוני מכירות מקומיות של כ-1,500 יחידות מתחילת 2024, מדגמי ה-P7 וה-G9, ישראל מובילה את השוק האירופאי, כששיווקו של ה-G6 צפוי להתחיל בעוד כשבועיים. אנו מעריכים שהמחיר יהיה קרוב למתחרות, כלומר באזור ה-220 אלף שקל, וגם אם הוא יהיה דומה, המפרט העשיר ידאג לרכך את הנחיתה כאן.