$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טויוטה קאמרי החדשה בנהיגת בכורה: הקורולה של המנהלים

טויוטה קאמרי בדור התשיעי נחתה באירופה ולמרות פלטפורמה דומה לדור היוצא, היא מצליחה לשדרג לא מעט דברים חשובים. ומה בכל זאת נותר דומה? צפו בוידאו

רן סגל  30.09.24 - 11:00
Getting your Trinity Audio player ready...

צילום וידאו: Jonas Mejtsky
עריכת וידאו: כפיר כשריאן

טויוטה קאמרי, זו שאצלנו נחשבה תמיד למכונית מנהלים גדולה, ואפילו שרתה את אלופי צה"ל בשנות ה-2000, עשתה חייל בעיקר בארה"ב, שם היא נחשבת כ"מכונית משפחתית גדולה" ומחזיקה בתואר הסדאן הנמכרת ביותר כבר 22 שנה. מאז שהיא עונה לשם "קאמרי" ב-1982, היא צברה קהל לקוחות נאמן ובסך הכל מכרה מעל ל-21 מיליון יחידות.

באירופה לעומת זאת, אנשים יותר ויותר עוברים ל-SUV ולכן הפעם היא מושקת ביבשת הישנה רק בכמה מדינות שבהן קטגוריית הסדאן הגדולה עדיין פעילה, כמו פולין, צ'כיה וכמובן ישראל. המספרים על הנייר העבירו תחושה שמדובר במתיחת פנים מקיפה ולא בהכרח בדור החדש, אז יצאנו לנהיגת התרשמות ארוכה למדי בכבישיה של צ'כיה, כדי להבין מה באמת מביאה איתה הקאמרי החדשה.

לילה שחור – מכונית ברונזה
אל השדה בפראג הגענו בשעת לילה מאוחרת ומיד "חשכו עיננו" – עשרות טויוטה קאמרי שחורות (מהדור היוצא) משמשות כאן את נהגי "אובר" המקומיים. המדבקות על הרכב הסגירו כי בוודאי מדובר בסוג של עסקה משולבת, אך אפשר היה להבין מדוע נבחרה דווקא צ'כיה לאירוע ההשקה.

הובלנו אחר כבוד בסיטרואן ג'מפי מפוארת, כלומר בטויוטה פרואייס, אל מקום הלינה כדי לפגוש בקאמרי. ראשית, הפנסים עם תאורת היום בצורת האות C מלפנים כבר מקנה לה מראה שונה מהדור היוצא ועם עליית השחר התגלה צבע ההשקה בגוון ברונזה כהה שמחמיא לרכב ועיצוב מוצלח – החזית ספורטיבית משהו, מחודדת אך מבט מהצג מגלה מעין חיתוך חד. ומאחור אבולוציה מהדור היוצא, כאשר גם לכאן הגיעה התאורה בצורת C וקווי המתאר הנמתחים לאורך המכונית מסתיימים בספוילר שנוצר בקצה תא המטען.

עיצוב הפנים לעומת זאת, משודרג אך שמרני. נכון, יש כאן לוח מחוונים דיגיטלי וגם מולטימדיה גדולה, אבל שום דבר חדשני - כבר ראינו את הקווים האופקיים האלה אצל יצרנים אחרים וגם תזהו פה כל מיני דברים מה-C-HR למשל, כמו ההגה ופאנל בקרת האקלים.

איכות החומרים לא מרגישה פרימיום כמו בסופרב למשל. כן, יש משטחי גומי עבה במעלה הדשבורד והדלתות, אך מתחת לכך הפלסטיקה פשוטה וגם איכות ההרכבה לא תמיד מבריקה. ציפינו ליותר, לא לקבל קורולה מגודלת, אלא יותר משהו בסגנון הלקסוס הזולה ביותר. אבל בטויוטה כמו בטויוטה, הנדסת האנוש טובה בסך הכל, צריך קצת להתרגל לתפעול הכפתורים השונים שעל ההגה, 19 במספר, אך מעבר לזה הכל פשוט וברור.

קו ישר ועיירות ציוריות
הגיע הזמן לצאת לנהוג, מזינים את היעד ומקווים לעוד מסע מרתק בין נופים ופיתולים, אך ברגע שיצאנו מהעיר מערכת הניווט הורתה לנו להמשיך ישר במשך למעלה מ-100 ק"מ. אני חוזר – ישר. ועוד בכביש מהיר. אחרי סיימנו להתאבס ולהציץ קצת בהמשך הדרך, החלטנו להסתכל על הצד החיובי – זו הזדמנות נהדרת לבדוק לא מעט דברים, כמו בידוד הרעשים וביצוע המנוע בתאוצות ביניים ועוד.

המנוע בקאמרי החדשה הוא אבולוציה של מנוע ה-2.5 ליטר המוכר, עם קצת יוצר כוח ופחות זיהום אוויר. יש גם מערכת חשמלית חדשה כולל סוללה חדשה למערכת ההיברידית מהדור החמישי, וסך הכל המערכת השילה 7.7 ק"ג ממשקלה. ההספק המשולב גבוה יותר ב-12 כ"ס ועומד על 230 כ"ס, בזכות עוד כוח שמגיע מהמנוע החשמלי. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.2 שניות, שהם שיפור של קצת יותר משנייה לעומת הדור היוצא (8.3 שניות).

השיפור בביצועים מורגש. ראשית, השילוב בין החשמל לבנזין מתבצע בצורה טובה מהדור היוצא, יש "טרנסאקסל" חדש הכולל למעשה את התיבה הרציפה eCVT שגם היא חדשה. תאוצות ביניים מתבצעות בזריזות יחסית ואין כל בעיה להגיע למהירות כביש ולשייט בה בנינוחות. נציין כי ההאצה ליניארית למדי ודי "שטוחה" והמנוע רועש תחת מאמץ. מצד שני, בידוד הרעשים טוב מאוד, כאשר רעשי הכביש ברמה סבירה ואילו רעשי הרוח מבודדים היטב.

את נהיגת ההשקה הארוכה למדי סיימנו עם צריכת דלק של 19.2 ק"מ לליטר, לא רחוק בכלל מנתון היצרן של 20.8 ק"מ לליטר, ובטח נתון מצוין לסדאן גדולה שכזו.

את שלב הנוחות שמרנו לעיירות הקטנות בהן עברנו, לא מעט כאלה צרות וארוכות השוכנות על גדות הנהרות, עם אספלט שלא פעם יצר אצלנו תחושת גאווה לעומת הקיים בישראל. נתחיל מתנוחת הנהיגה שהיא מוצלחת מאוד בזכות מושב נוח, סידור משענות יד ומרכזית בגובה הנכון, הגה עבה יחסית ונעים לאחיזה, קו חלונות נמוך ומראות דגל שיוצרות קורות קדמיות צרות יחסית ולבסוף מתקבל שדה ראייה מצוין לפנים ולצדדים.

ובכל זאת יש פה קטע לא ברור - מושב הנהג נהנה מתנוחת ישיבה נוחה יותר מזו של הנוסע. הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה במיקום הפאנל שמעל תא הכפפות שיורד בצורה אלכסונית אל הקונסולה המרכזית וגורע מקום מאזור ברך שמאל של הנוסע. בכל מקרה, המושבים נוחים ורחבים עם כוונון חשמלי ותמיכה לגב התחתון.

בטויוטה מציינים כי מערכת המתלים שופרה, לטובת נוחות והתנהגות כביש, ואכן נוחות הנסיעה בעיר טובה, אם כי שיבושים חדים יורגשו, אך לא באופן מוגזם, זאת לצד רעשי מתלים. רמת הנוחות הטובה נשמרת גם בדרך בין-עירונית.

בדרך חזרה המסלול היה שונה במקצת ושם הזדמן לנו לאתגר מעט את הקאמרי החדשה, וממה שבכל זאת הצלחנו להתרשם שהיא לגמרי בטוחה ונשלטת, איבוד האחיזה פרוגרסיבי, ההגה מדויק יחסית וממערכת הבלימה חדשה, שהחבר'ה של טויוטה אומרים שהתחושות טובות יותר והיא גם מאחזרת יותר אנרגיה, אך בפועל התחושות אומנם טובות, אבל לא משהו שירשים אותנו בפידבק המתקבל, כך שלבסוף אפשר לפתח איתה קצב מהיר ומספק בהחלט.

מעמיסים נוסעים
את הבחירה של נהגי "אובר" המקומיים אפשר להבין ברגע שעוברים לחלק האחורי. הפלטפורמה זהה לדור היוצא, TNGA-K, לכן גם בסיס הגלגלים זהה 2.82 מטר, כששאר הממדים נותרו דומים יחסית.

מפתח הדלת אומנם לא רחב במיוחד, אבל המרווח טוב מאוד, בעיקר לשני מבוגרים, מאחר ונוסע שלישי יתמודד עם תעלת ההינע שנשארה פה ומושב אמצעי צר. חבל שכל מיני פיצ'רים מגניבים בגרסת ה"פרימיום" שבהשקה לא יגיעו לישראל, כמו פאנל המגע המרכזי שבמשענת היד ומאפשר לשלוט על בקרת האקלים, הוילון האחורי, חימום המושבים והכוונון החשמלי למסעד.

תא המטען גדול ושימושי בנפח 493 ליטר. המפתח רחב ואין בעיה להכניס מזוודה או עגלה. יש שני וויי תלייה אך במיקום נמוך, וגם גלגל חליפי חשוב. אך ברכבי השקה אחרים שמנו לב שהוא נעדר ובמקומו ישנה ערכת תיקון תקר. נחזיק אצבעות שהגלגל אכן יגיע ארצה.

עוד פרטי נוחות שינעימו את הנסיעה הם מולטימדיה חדשה בגודל "8 או "12.3 (לעומת "9 בדגם היוצא, כאשר לישראל תגיע המולטימדיה הגדולה) עם תפעול קולי שפועל היטב. לוח המחוונים הסטנדרטי משולב עם מסך "7 ברמת הכניסה לצד אחד בגודל מלא של "12.3 בגרסה הבכירה. ישנם גם עדכוני OTA למערכות הבטיחות והמולטימדיה, ריפודי עור סינטטי, חימום ואוורור למושבים, טעינה אלחוטית ועוד. ומה לא יגיע ארצה – מערכת תצוגה עילית עם התרעות הבטיחות, מערכת השמע (הסבירה בלבד) של JBL, הוילונות הנגללים במושב האחורי והחימום למושבים וגם תמיכת גב תחתון למושב נוסע.

כבר בישראל
על נהיגת ההשקה הוטל אמברגו עד לתחילת השיווק בישראל, כך שאת כל הפרטים על הדור החדש תוכלו לקרוא בכתבה בלינק. כאמור שם, לישראל הגיעה הקאמרי בשתי רמות גימור, ה-LE שלא שווקה כאן, במחיר של 210 אלף שקל, מה שהופך אותה לזולה מיונדאי סונטה הייבריד ב-4,000 שקל ובגרסת ה-XLE במחיר של 227 אלף שקל, התייקרות של 2,000 שקל בלבד מהדור היוצא.

בהתייחס לדור הקודם, אכן מדובר בשדרוג של מרבית המכלולים במכונית. העיצוב הנאה מבחוץ, וזה המודרני יותר מבפנים, נוחות הנסיעה הטובה ויחידת ההנעה שפועלת באופן חלק יותר וגם חזקה יותר, תוך שהיא שומרת על צריכת דלק מצוינת. לצד זאת, הקאמרי שומרת על המאפיינים המוכרים בדמות המרווח מאחור ותא המטען הגדול. נכון היא לא הכי ביצועיסטית וגם חסרה לה תחושת הפרימיום, ועוד נצטרך ליישב במבחן מקומי את נושאי הנוחות והתנהגות הכביש, אך כלל השיפורים בהחלט מקנים לה את התואר "דור חדש".