$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אאודי A3 ספורטבק המחודשת במבחן: מצא את ההבדלים

ה-A3 מתוחת הפנים שהגיעה אלינו, העלתה כל כך הרבה שאלות ותהיות מה בדיוק אאודי עשו כאן ומה הם ניסו לשדר ללקוח הפוטנציאלי. אנחנו ניסינו לענות על חלק מהן במבחן שלפניכם

אייל אברהמי   29.12.24 - 14:35
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: אייל אברהמי
צילום: אייל אברהמי

מתיחת פנים של אמצע החיים היא מושג מוכר ונפוץ בתעשיית הרכב. 3-4 שנים אחרי החשיפה, משגר היצרן את המכונית לסיבוב קוסמטי, עדכוני אלקטרוניקה, בטיחות וממשק, ואולי עוד כמה נגיעות, ומשיק אותה מחדש. במציאות שבה קצב הפיתוח מהיר מאוד, זה כמעט מתחייב. וכאן אנחנו מגיעים לנושא של מבחן הדרכים הזה - מתיחת הפנים של אאודי A3.

היקף השינויים שנעשו בדגם שמגיע לישראל כל כך מצומצם שההגדרה ״מתיחונת פנים״ תהיה כנראה מדויקת יותר.  עכשיו אל תבינו לא נכון, ל-A3 יש מה להציע מול מתחרותיה בסגמנט ה׳קומפקטית פרימיום' ובכלל, אבל מתיחונת הפנים שעברה בכל זאת מציפה כמה תהיות, והנה דוגמא: המסך המרכזי של האודי נותר "10 כמו בהשקה המקורית. אז נכון, אומרים שהגודל לא קובע, ובואו גם נשאיר בצד את העובדה שבאחות התאומה והקצת יותר ״עממית״ - פולקסווגן גולף שעברה גם היא את מתיחה לאחרונה - המסך דווקא גדל ל-"12; אבל איך יכול להיות שאאודי - החברה שמתהדרת בלוגו ״קידמה באמצעות טכנולוגיה״ - לא הוסיפה צימוד אלחוטי לסלולרי, תוספת נוחה ושימושית שיש היום בכל סינית בסיסית? יאללה מתניעים.

תקציר
עיצוב ותא נוסעים: לא הרבה התחדש במתיחת הפנים וה-A3 נותרה אלגנטית למדי, כך גם בתוך תא הנוסעים האיכותי. המרווח טוב ויתאים למשפחות צעירות.
איכות נסיעה ואבזור: נוחות הנסיעה מכוילת לצד הנוקשה וחישוקי "18 של רכב המבחן לא תרמו לכך כמובן. רשימת האבזור לא מרשימה וכדי להנות מרכב ברמה אבזור טובה תצטרכו לשלם הרבה.
ביצועים והתנהגות: מנוע ה-1.5 ליטר החזק (150 כ"ס לעומת 116 כ"ס) מספק ביצועים מספקים להתנהלות שגרתית. התנהגות הכביש מהנה למדי, בטח לעומת חשמליות כבדות או ג'יפונים.
למי מתאים: למי שרוצה משפחתית קומפקטית שעטופה במראה יוקרתי ומוכן לשלם יותר כדי לאבזר אותה בהתאם.
מחיר עדכני למועד המבחן: מ-214,350 שקל (רכב המבחן 271,850 שקל)

עיצוב ותא נוסעים
מה השתנה? אז כמו שהבנתם מהפתיח רשימת הפריטים במתיחונת הפנים מצומצמת למדי. בראשה ניצב הגריל הקדמי שפתחיו, ופס הפגוש שתחתיו עוצבו מחדש ומיקום הסמל שעליו, השתנה. איכשהו זה נותן  ל-A3 לוק טיפונת יותר אגרסיבי. מכאן אנחנו רק מורידים את הקצב: חתימת תאורה חדשה וניתנת להתאמה בחזית, עיצוב חדש לבורר ההילוכים, שינויים בעיטורי הכרום שעל המכונית ועדכונים לממשק המשתמש ולחלק מהאלקטרוניקה ובכלל זאת למערכת הקול ולתאורת האווירה. בחו״ל צריך להוסיף היה גם שינוי משמעותי - הוצג גם תת דגם חדש שיהיה פיזית יותר גבוה ועם לוק יותר ג'יפוני – הוא לא יגיע לישראל, לפחות לא עכשיו. למרות ארבע השנים שחלפו מההשקה, ה-A3 נראית טוב. העין אומנם רגילה מאוד לצללית המוכרת, אולם מי שיתעכב עליה ימצא מכונית אלגנטית, נאה ועם פרופורציות מצוינות.

גם בתא הנוסעים אין הפתעות גדולות. שני מסכים כמקובל ללוח מחוונים ("10.25) ולמסך מרכזי ("10.1), שורת כפתורים פיזיים מבורכים לבקרת האקלים ועוד, ולחצני קיצורי דרך שמעלים על המסך תפריטים מסוימים כמו למשל מערכות הבטיחות או הסאונד. הממשק רחוק מלהיות אינטואיטיבי אבל בזכות הכפתורים הפיזיים, הרבה יותר קל לתפעל את המערכת בהשוואה לדגמים אחרים של הקונצרן ושל אחרים, שבהם אין אותם. בשביל פונקציה שלא נהנית מקיצור דרך כבר צריך לקפוץ ראש לתוך סבך התפריטים.

תא הנוסעים נראה טוב וכך גם איכות הפלסטיקה. רשימת התוספות לעומת זאת, לא מרשימה במיוחד. עיון בברושור של הדגם מעלה שאאודי כוללים ברשימה שלהם תוספות כמו "הגה ספורט קטום בעל שלוש זרועות" (בגרסת האבזור S-Line),  מושבי ספורט חשמליים (כנ"ל), תאורת אווירה, פנסי לד ומפתח חכם. לצידם יש בברושור גם כמה תוספות שבהן מזמן לא נתקלתם בפרסום של יבואן כמו "תקרת בד בצבע שחור" או "מצית ומאפרה". אנחנו נוסיף שיש גם מטען אלחוטי, חיבור USB-C גם במושב האחורי ופתחי מזגן, אבל גם כשסופרים אותם זה לא הרבה במיוחד.

למרות המידות הכלליות הקומפקטיות (4.35 מ' לאורך, 1.81 מ' לרוחב ו-1.44 מ' לגובה), בשני המושבים הקדמיים של ה-A3 יש שפע של מקום ומרווח ראש טוב. המושב האחורי לעומת זאת ירגיש למבוגרים צפוף גם ברגליים וגם במרווח הראש. תא המטען סביר פלוס לקטגוריה עם 380 ליטר.

איכות נסיעה ואבזור
לגבי סוגיית הנוחות, היא קצת מסתבכת כשיוצאים לדרך. עקרונית ה-A3 ואחיותיה לפלטפורמה מכוילות טיפונת לצד הנוקשה. זה לא אמור להיות מורגש, ואכן בגולף שבה נהגנו לאחרונה, זה לא היה 'אישיו'. בדגם המבחן של ה-A3 הנוקשות הזאת הורגשה, במיוחד בעיר ועל כבישים משובשים.

מדוע? למיטב שיפוטנו התשובה מגיעה מרמת הגימור של מכונית המבחן – S-ליין, שכוללת מושבי ספורט וחישוקים גדולים יותר. המושבים הללו מעניקים תמיכה צידית מצוינת אבל משום מה מרופדים בספוג הרבה פחות רך. תוסיפו לזה את חישוקי ה-"18 (בהשוואה ל-"17 של הדגם הרגיל) ותקבלו מכונית קצת יותר נוקשה.

בפינת הבטיחות לעומת זאת, אאודי לא חסכה כלום. מעבר לתוספות ה"רגילות" כמו בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, ה-A3 כוללת גם אזהרת שטחי ראייה מתים, התראה על סכנת התנגשות מאחור, תנועה חוצה ועוד.

ביצועים והתנהגות
גם מתחת למכסה המנוע אין שום הפתעות. ה-A3 נמכרת בישראל עם השילוב המוכר של הקונצרן -  מנוע 1.5 ליטרים מוגדש שלצידו מערכת היברידית קלה. לגלגלים הקדמיים המנוע מחובר דרך גיר ה-DSG כפול המצמדים בן שבעה הילוכים. השילוב הזה מגיע בשני הספקים: TFSI 30 שלו 116 כ"ס (22.4 קג"מ ב-1,500-3,000 סל"ד) ו-TFSI 35 עם 150 כ"ס (25.5 קג"מ, בסל"ד דומה).

מכונית המבחן הייתה מצוידת במנוע החזק יותר ולמרות שעל הנייר הספק של 150 כ״ס רחוק להיות מועמד לתואר ממיס האספלט של השנה, לא היה חסר לה כוח בשום תנאי ומצב וזאת בזכות עקומת המומנט השטוחה. הביצועים בהתאם עם 8.1 שניות בדרך ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 226  קמ״ש.

החלק המעניין הוא הגיר. בגולף הזהה שבחנו רק לפני מספר שבועות היו ל-DSG - בתנאים מסוימים היסוסים/השהיות קלות. ב-A3 לא היה דבר מזה - הגיר היה חלק לגמרי ועבד מצוין באותן סיטואציות ממש. אין לנו הסבר לזה ולא בטוח שגם לפולקסווגן יש. עוד נציין שישנם חמישה מצבי נהיגה לבחירת הנהג, אבל המערכת הזאת מוצעת כסטנדרט רק בגרסת ה-35 ברמת הגימור הגבוהה. בסיום המבחן קיבלנו צריכת דלק של קצת יותר מ-12 ק"מ לליטר.

בכל הנוגע להתנהגות ואחיזת הכביש, ה-A3 מספקת את הסחורה בגדול. זווית הגלגול מצומצמת וצלילה לגיהוץ של כמה סיבובים מתקבל בברכה ובטבעיות. אין כאן יומרות ספורטיביות, אבל בין המידות הקומפקטיות למשקל סביר מאוד של 1.3 טון והגה יחסית מהיר, מתקבלת מכונית שמשנה כיוון בקלות ובזריזות. ובמילים אחרות – ה-A3 עושה בכיף את כל מה ששכחתם שמכונית יודעת לעשות אחרי שעברתם לג׳יפון.

סיכום
לפני כארבע שנים, כשנחשף הדגם שעתה עבר את מתיחונת הפנים, לקחנו את ה-A3 לראש פינה שהייתה אז סגורה ומסוגרת בגלל הקורונה. עכשיו חזרנו אל הכתבה שפרסמנו אז ואנחנו מעתיקים לכאן - בהתאמות קטנות ומתבקשות לשינויים שעברה המכונית - את סיכום מבחן ההוא.

אי אפשר לבוא בטענות ל-A3. היא נראית טוב, נוסעת טוב ולמרות היעדר הנדיבות האבזורית, וההחלטה של אאודי לא לשדרג גם אלמנטים בסיסיים כמו מסך או צימוד אלחוטי לסלולרי, יש לה תא נוסעים טוב. השאלה - כמו שעלתה פה גם במבחני הדרכים של ״קומפקטיות פרימיום״ מתחרות - היא על מה הלקוח משלם את תוספת המחיר הלא מבוטלת בהשוואה לקומפקטית "עממית"?! ונזכיר שבמקרה של ה-A3  (בניגוד למתחרות) אפשר לקבל גם דגמים שחולקים את אותם המכלולים בדיוק.

התשובה המאוד צפויה היא תא נוסעים קצת יותר איכותי ובעיקר סמל הטבעות השלובות שעל הגריל. אפשר להתייפייף סביב זה, אבל להרבה מאוד רוכשים - שלא לומר לכולם  - המותג ומה שלדעתם הוא משדר, הוא חלק משמעותי מהבחירה.

וכאן אנחנו מגיעים לשורה התחתונה. המחיר של האאודי הקומפקטית מתחיל בקצת יותר מ-212 אלף שקל לדגם הבסיסי ביותר ומאמיר עד לכמעט 270 אלף שקל למכונית המבחן. המחיר הזה לא יעשה לה חיים קלים. סעו בזהירות.