$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוקדמות מונדיאל 2026
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
משחק קבוצתי
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
הניצחון באוויר
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
מבחני רכב
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
בגלל טעות של השוטר: קיבל קנס על מהירות, ביקש להישפט - וזוכה
05.02.25
"האישה המבוגרת בעולם" הלכה לעולמה
05.02.25
סערת העירום לא נגמרת: "ביאנקה העדיפה ללבוש שמלה וניסתה לסרב לקניה, אבל הוא התעקש"
05.02.25
בלגן התיירות בטורקיה: נתוני שיא מול עזיבת תיירים וסגירת מלונות
05.02.25
פולקסווגן גולף GTI המחודשת במבחן: שיר פרידה
חשבתם פעם כמה הוט האצ' משפחתיות ועממיות היו פה פעם וכמה עכשיו? אחת השורדות היא כמובן גולף GTI שמלווה אותנו מעל ל-50 שנה. מה מחדשת המחודשת ומי מאיימת לתפוס את מקומה?
רן סגל
23.01.25 - 15:21
תגיות:
מבחני רכב
,
פולקסווגן
,
פולקסווגן גולף
Getting your
Trinity Audio
player ready...
צילום: רן סגל
גולף GTI, ככה, בלי פולקסווגן לפני, צמד מילים שמיד מקפיץ כל חובב רכב, עם תשבחות או ביקורות מכל גווני הקשת, מה שבטוח זה לא עוד דגם שגרתי. ה-GTI מלווה את הגולף עוד מהדור הראשון, ועם השנים נוספו גרסאות חזקות יותר מ"סתם" GTI, כמו ה-VR6, ה-R32, וכמובן ה"קלאבספורט".
הדור השמיני של הגולף GTI הוצג לפני כ-5 שנים ועבר מתיחת פנים לפני כחצי שנה ששדרגה כמה מהמכלולים עם תוספת כ"ס צנועה וכמובן עדכונים טכנולוגיים ועיצוביים. האם הגולף GTI המחודשת, עדיין קוסמת לחובבי הרכב?
תקציר
עיצוב ותא נוסעים:
העיצוב החיצוני עבר עוד שיוף, לא קרבי, אבל רואים שזו GTI. תא הנוסעים התעדכן קלות גם כן ושומר על איכות חומרים והרכבה טובה מאוד, לצד הנדסת אנוש שהשתפרה.
איכות נסיעה ואבזור:
נוחות הנסיעה השתפרה בזכות שימוש במתלים אדפטיביים. רשימת האבזור התארכה וגם מערך הבטיחות שודרג קלות והמערכות פעלו בצורה טובה שאינה מציקה לנהג.
ביצועים והתנהגות:
הביצועים טובים מאוד, אם כי התיבה איטית יחסית בהילוכים הראשונים. התנהגות הכביש מאפשרת לצבור ביטחון עם אחיזה טובה ותגובות מדודות לפרובוקציות של הנהג.
למי מתאים:
לחובבי המותג שמחפשים מכונית שיודעת להיות גם משפחתית ושימושית, אבל גם לאפשר לנהג/ת לצאת מחוץ לגבולות העיר כדי לצבור ריגושים.
מחיר עדכני למועד המבחן:
מ-304,900 שקל (רכב המבחן 304,900 שקל)
לא צועקת עליך שהיא ספורטיבית, אבל רואים שזו GTI
עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני עודכן קלות, עוד שיוף כאן ועוד שיוף שם. הפנסים עודכנו קלות והם קצת יותר צרים, הסבכה העליונה הפכה מוארת יחד עם הסמל, הפגוש עודכן כשתיחום דמוי כונסי האוויר, חודר בצורה משוננת למרכז הסבכה התחתונה, כשסוף סוף פנסי הערפל המוכרים של ה-8 הגיעו ארצה יוצרים הופעה מרשימה. חישוקי "18 מוכרים, אבל אם ממש תרצו ובתוספת של 5,500 שקל, תקבלו חישוקי "19 מעוצבים יותר (על חשבון הנוחות כמובן) ומאחור תאורת ה-IQ. Led משדרגת את הנראות גם כן.
הגולף GTI 8.5 מגיעה עם חבילת השחרה, ככה שלא תמצאו פה גימורים אדומים כבעבר (ואז גם אין מה להתלונן שהפס האדום בחזית לא נמשך אל תוך הפנסים). ובכל זאת, תמצאו כאן קליפרים אדומים וכמובן את סמלי ה-GTI ואם כבר סמל - מה הקטע עם הלוגו על הדלת, ולא על הכנף? הלו, את גולף, לא שברולט טראוורס. ועוד הערה לסיום, עזבו את הצבע האפור, הוא פשוט לא מחמיא לרכב, כבר עדיף לבן.
העיצוב הפנימי גם הוא לא השתנה ממש, למעט מסך המולטימדיה הגדול "12.9 (רק "8 בדגם טרום מתיחת הפנים) וגימורי קרבון (שמתחייבים שהוא קרבון, רק שתדעו) לעומת הפלסטיקה טרום מתיחת הפנים. איכות החומרים והרכבה טובה מאוד. גומי עבה בדשבורד ובדלתות, דיפוני עור בדלתות וכמובן ריפוד בד בתאים, כשמתחת לקו תאורת האווירה הפלסטיקה פשוטה יותר כמקובל.
ולסיכום פרק העיצוב – רואים שזו GTI, אבל היא לא צועקת עליכם שהיא כזו ספורטיבית, כמו הונדה סיוויק Type R למשל.
הנדסת האנוש השתפרה. המקשים על ההגה חזרו להיות פיזיים, המולטימדיה החדשה אינטואיטיבית מאוד ובעלת אפשרויות התאמה אישית (כמו גם ללוח המחוונים הדיגיטלי עם הגרפיקות החדשות) ובעקבות כך תוכלו להציב קיצור דרך לבורר מצבי הנהיגה בנוסף לזה שנמצא בין פתחי המיזוג. ועדיין נציין את תפעול בקרת האקלים במגע בלבד ומיקומם הנמוך של פתחי המיזוג במרכז או שקעי ה-USB הכמעט נסתרים. וגם את ההתעקשות הפולקסווגנית לא להציג מה מצב התאורה בלוח המחוונים, אלא רק בפאנל המגע משמאל להגה, כשבמקרה של הגולף המצב סביר מאחור והוא ממוקם כמעט בגובה לוח המחוונים.
כבעבר, המושבים הקדמיים נוחים ותומכים, מחוממים ומאווררים וגם נראים טוב. לנהג יש כוונון חשמלי עם זיכרונות ומערכת כניסה קלה, שדה הראייה טוב לכל הכיוונים, למעט הקורה האחורית שעבה יחסית, אך לא משהו שיפריע ביום-יום.
המושב האחורי נותר גם הוא ללא שינוי, כשהוא יתאים לשני אנשים, ולא יותר. המרווח לרגליים ולברכיים מצומצם ובמרכז תעלת הינע בולטת, ועדיין נמצא כאן פתחי מיזוג עם שליטה ושני שקעי USB.
תא המטען זהה על 374 הליטרים השימושיים שלו, עם מפתח מלבני ונוח, רצפה מתכוונת, שני וויי תלייה, תאים בצדדים וחשוב לא פחות – גלגל חליפי.
עיצוב תא הנוסעים לא השתנה יותר מדי
תאורת ה-IQ לד מאחור תורמת לאווירה
איכות נסיעה ואבזור
הגולף GTI המחודשת מכוילת באופן נוקשה, בדיוק כמו זו היוצאת, אך הפעם היא מצוידת במתלים אדפטיביים – שדרוג משמעותי מאוד. מצב "נוחות" עדיין משאיר אותה נוקשה, אך הפעם תוכלו לבחור במצב "אישי" בו ישנה אפשרות בחירה בין 15 דרגות קושי למצב המתלים – ואם בענייני נוחות אנחנו, יש 3 דרגות קשות יותר ממצב "ספורט" ו-3 דרגות רכות יותר ממצב "נוחות", אז היא בהחלט הופכת להיות נוחה גם סתם לנסיעה משפחתית נטולת תלונות על זעזועים. כושר התמרון העירוני טוב מאוד ויש עכשיו גם מצלמות היקפיות שמשדרגות את יכולת ההשתחלות בחניות צפופות.
בכביש בין-עירוני, במצב "נוחות" היא מרגישה קופצנית, אבל כאמור ריכוך נוסף של המתלים משפר את המצב (אבל דורש התעסקות או קיבוע במצב ה"אישי"). בידוד הרעשים טוב ולא יותר, נשמעים לא מעט רעשי כביש, אבל לפחות צליל המנוע נעים יחסית.
כבעבר, גם הפעם ה-GTI המחודשת מוצעת ברמת גימור אחת ומאובזרת יותר, כך שנמצא כאן את אותו מערך מצלמות היקפיות ומתלים אדפטיביים שהזכרנו קודם, קישוריות אלחוטיות לנייד, תצוגה עילית, תאורת מטריקס-לד ומערכת שמע של "הרמן קרדון" עם 10 רמקולים שנשמעת מצוין.
מערך הבטיחות שדורג עם עוד 3 כריות אוויר ונראה שהמערכות המתקדמות כוילו טוב יותר, שכן בקרת השיוט האדפטיבית ושומרת מרכז פעלה בצורה טובה מאוד ובאופן כללי ההתרעות היו במקומן, לא הציקו ופעלו כמצופה.
מושבים נוחים ותומכים, וגם מחוממים ומאווררים
המרווח מאחור יתאים יותר לשניים עקב תעלת הינע בולטת
תא מטען שימושי ויש גלגל ספייר מתחת לרצפה
ביצועים והתנהגות
עוד שדרוג של מתיחת הפנים נוגע ליחידת ההנעה. לא, לא איזה מנוע חשמלי, פשוט מכאניקה של פעם – המנוע המוכר בנפח 2.0 ליטר קיבל תוספת של 20 כ"ס (265 כ"ס) וקיזז 3 עשיריות בהאצה ל-100 קמ"ש (5.9 שניות), כשהוא עדיין משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית עם דיפרנציאל. ואיך הביצועים?
ובכן, ביציאה מהמקום ישנה השהייה מורגשת, כשאפשר להאשים את התיבה בסעיף הזה, היא איטית יחסית בשילוב הראשוני. גם בתאוצות ביניים ישנה השהייה, אך היא פחות משמעותית ומצב "ספורט" משפר זאת. אבל שלא תטעו, הגולף GTI מכונית מהירה, אך היא לא "זאב בעור כבש" או עוצמתית מאוד או ברוטלית - היא מעבירה תחושת עוצמה אלגנטית שכזו (אחרי הכל, נשאיר משהו ל-R ולקלאבספורט). צריכת הדלק 11.5 ק"מ לליטר, נתון טוב מאוד, בטח לאופי המבחן.
להתנהגות הכביש של הגולף GTI אפשר לקרוא שובבות ספורטיבית. נסביר. תוכלו לנסוע איתה מהר מאוד בכבישים המפותלים החביבים עליכם, היא תשרה עליכם אווירה בטוחה, האחיזה טובה עם צמיגי "פוטנזה" 225/40 של ברידג'סטון, אבל גם תגיב לפרובוקציות ולא תעניש אתכם, כשהיא תעשה זאת בהדרגתיות. רכינת המרכב נמוכה, הנטייה לתת היגוי אינה בולטת יתר על המידה, אבל למרות ההגה המדויק והבלמים החזקים ששמרו על עוצמתם גם אחרי כמה סשנים, חסרונה של ה-GTI הוא בהיזון החוזר, פידבק, תקשורת או אם תרצו – רגש. אם נשים בצד את ההילה ה-GTIאית, היא לא מצליחה לרגש (טוב נו, חוץ מהמכורים לגולף).
מאובזרת אבל לא הכי מתקשרת
תגובות מדודות לפרובוקציות של הנהג
סיכום
פולקסווגן גולף GTI המחודשת היא ממש All Arounder. היא יכולה להיות עוד גולף מן המניין, לנסוע איתה לעבודה או לפזר את הילדים למסגרות ולספק למשפחה תחושה בטוחה, רשימת אבזור מכובדת וצריכת דלק לא רעה בכלל. לצד זאת נזכיר את נוחות הנסיעה שלא תתאים לכל אחד ביום-יום, בידוד הרעשים הסביר והנדסת האנוש שדורשת למידה.
ויש עוד דבר אחד, המתחרות. בפועל מגאן RS כבר לא משווקת וסיוויק טייפ R יקרה יותר, אבל רגע... "וולפסבורג, ווי האב א פרובלם"... מי שהכי מאיימת על הצלחתה של הגולף GTI המחודשת, נמצאת ממש באולם הסמוך – קופרה לאון VZ, שגם זולה ממנה ב-40,500 שקל וגם חזקה יותר ב-35 כ"ס, ואם תרצו, בתוספת של 2,000 שקל מהגולף, תוכלו לבחור בפורמנטור VZ המרשים והחזק עוד יותר (333 כ"ס) שגם מתנהג טוב יותר מהגולף GTI (לפחות לעניות דעתו של הח"מ). תחשבו על זה.