$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

3 מיליון שקל לפח? זה הנזק שנגרם לפרארי בתאונה בכביש 6

נהג מכונית הפרארי עלול למצוא את עצמו בתסבוכת מול חברת הביטוח בשל התיעוד שבו נראה בבירור כי השתתף במירוץ מסוכן בכביש ציבורי

ניר בן טובים   16.02.22 - 13:37

תגיות: פרארי

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילומים: קבוצת T.G.M)
(צילומים: קבוצת T.G.M)

לפני ימים אחדים פורסם ברשתות החברתיות, ולאחר מכן בכלי התקשורת המרכזיים, תיעוד של תאונה בכביש 6 במסגרתה פרארי מדגם 812 סופרפאסט, שעלותה מגיעה ל-3 מיליון שקלים ובקרביה 800 כ"ס, התנגשה בסיאט לאון קופרה. מבירור שערכנו, נמצא כי המכונית מבוטחת באמצעות חברת הביטוח 'מגדל'. לכאורה, בעל הרכב יכול לישון בשקט בידיעה כי הנזק יכוסה ע"י המבטחת, אולם ממידע שהגיע לעולם הרכב של ערוץ הספורט, מסתמן כי הוא עלול למצוא את עצמו משלם מכיסו את עלות התיקון שעומד על פי הערכות שונות בענף השמאות על 500 אלף שקל ומעלה.

לדברי שמאי הרכב הבכיר יהודה יגן, יו"ר ענף הרכב באיגוד השמאים: "התאונה הסבה לרכב נזק בחלקו הקדמי והאחורי לרבות ירידת ערך בשיעור מוערך של בין 10-15%. היות ומדובר על רכב סופר פרימיום, לא יורכבו בו חלקי חילוף משומשים, אלא רק חדשים – מה שצפוי לייקר משמעותית את עלות התיקון שכולל הלחמות ותיקוני צבע רבים ומורכבים". ומדוע אם בעל הרכב שילם על פי הערכה, למעלה מ -50 אלף שקלים בגין רכישת פוליסת ביטוח, יממן את התיקונים מכיסו?

על פי המידע שהגיע למערכת, הנהג ברכב בזמן התאונה לא עמד במגבלת הגיל הנקובה בפוליסה. עו"ד אסף ורשה, יו"ר משותף של פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין, מבכירי המומחים בישראל בתחום הנזיקין אומר לנו: "לו התאונה היתה מתרחשת לפני כשנה, לא מן הנמנע כי על אף שהנהג לא עמד במגבלת הגיל, עדיין, חברת הביטוח היתה נאלצת לשלם את עלות התיקון. זאת בעקבות פסק דין פיקאלי שקבע כי אדם שנהג ברכב למרות שגילו צעיר מהגיל המוצהר בפוליסת הביטוח וגרם לתאונה, יהיה זכאי לפיצוי בגין תעודת הביטוח שברשותו. הבעיה היא כי בחודש יולי 2021, הפך בית המשפט העליון את החלטת המחוזי וקבע כי  לא ינתן כיסוי ביטוחי בנסיבות כאלו ".

היבט נוסף, לא פחות מפותל שצפוי ליצור כאב ראש לבעל הפרארי, הוא הסרטון בו נראה הנהג שועט קדימה במסגרת "תחרות" עם רכב נוסף בכביש ציבורי. ומדוע זה בעייתי? "תנאי פוליסת רכב פרטי מסחרי עד 4 טון, שקובעים את מטרות השימוש ברכב, לא כוללים כיסוי ביטוחי למטרת תחרות. לפיכך, עשויה חברת הביטוח לטעון כי בהיעדר התייחסות קונקרטית אין מקום לפצות את המבוטח. מנגד, ועל מנת שבית המשפט יאשר זאת, על חברת הביטוח להביא ראיות חד משמעיות כי מדובר על תחרות. לדבריו, אין ספק כי התאונה התרחשה בשל נהיגה פראית, אולם הפוליסה מכסה זאת", אומר עו"ד ורשה.

יש תקווה
לצד האמור,אין צורך לדאוג לחברת הביטוח. גם אם ימצא כי היא נדרשת לשלם את מלוא התיקון, חלקו  הגדול לא יצא מכיסה. הפרארי הזו, כמו מרבית רכבי היוקרה בישראל מבוטחים בביטוח משנה. "המדובר בשיטה לניהול סיכונים פיננסיים המאפשרת פיזור של הסיכון בין מבטחים שונים. בשיטה זו חברות מעבירות למבטחי המשנה חלק מהסיכונים הכספיים בגין פוליסות שהן הנפיקו לציבור תמורת חלק מהפרמיה ששילם המבוטח".