$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סדנאות שיפורים: מאנסורי אאודי RS-7

הספורטבק היוקרתית זוכה לחצי מנה של חיזוקים למנוע ה-V8 וקישוטים. ויש לה גם תא נוסעים בצבע כחול

ניר בן טובים   14.10.21 - 18:16
Getting your Trinity Audio player ready...

עבור חובבי אאודי, ה- RS7 Sportback, מכונית שמתומחרת בארץ צפונית למיליון שקל, היא דוגמא מצוינת להצלבה בין ביצועים לבין שימושיות, למי שיכול להרשות לעצמו. ואולי בשל כך, המיזם האחרון של סדנת מאנסורי (Mansory) הגרמנית כרוך בתגבור מדוד של כוחות הסוס יחד עם חבילת "חוויה" למראה החיצוני והפנימי שמעניקים לה מעט יותר בידול מהדגם הסדרתי. 
 
במאנסורי, סדנה וותיקה שמקום מושבה במינכן מכירים את דגמי אאודי עד לרמה המולקולרית, כך שהמלאכה יכולה להתחיל מכל נקודה. הפעם הם אומרים בחרו בנראות כשלב א', עם גוף בצבע Nardo Gray ותרכובות סיבי פחמן, כולל ספליטר קדמי מעודכן, חצאיות צד, דפיוזר חדש וספוילר קטן. מערכת הפליטה האחורית עודכנה גם היא עם ארבע יציאות מרובעות והיא מחוברת לווסת עוצמה. בכחול, אנו מוצאים אלמנטים אווירודינמיים אחרים כגון הקליפרים של הבלמים ובנוסף לפרופיל של גלגלי הסגסוגת השחורים בגודל 22 אינץ' יש כמה לוגואים נסתרים.

לאחר מכן אנו מגיעים אל תחנת הכוח: V8 ביטורבו נוהם, שבגרסה הסטנדרטית מחלץ הספק של 600 כ"ס ומומנט מרבי של 81 קג"מ. עם מסכת השדרוגים בפנים, ולאחר עבודה על יחידת הבקרה (ECU) וכמה רכיבי מנוע ספציפיים כמו מגדשי טורבו מוגדלים, ה-RS7 ספורטבק סוחטת מהקרביים 780 כ"ס, בעוד שהמומנט המרבי עלה ל -101 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש? די מרשים; על 2 טון וקצת, הלוויתן הגרמני משוגר אל 0-100 קמ"ש בתוך 3 שניות בלבד ומושיב אותה בטריטוריה של מכוניות קצה. צריכת הדלק, ביום רגוע יכולה להסתכם ב-7 ק"מ לליטר (ועם רגל כבדה באזור ה-5 ק"מ לליטר). 

התמה הכחולה ממשיכה בחלל הפנים, ולא באיפוק ואולי גם קצת לא בטוב טעם (לעניות דעתנו). יש כאן שילוב צבעים לסירוגין בין דיפונים שחורים של ההגה הספורטיבי והמושבים לבין השלמות כחולות, והכול מכוסה עור כמו גם לוח המחוונים כולו.מה עוד? את לוגו אאודי המקורי הסירו מגלגל ההגה ובמקומו מתנוסס הסמליל של מנסורי.

עיצוב היה ונשאר עניין של טעם, וזה תקף לכל מוצר צרכני, כמעט. בעולם סדנאות הרכב יש לאמירה כזו משמעות הרבה יותר מהותית משום שהתוצאה בהחלט יכולה להיות מוגזמת. במאנסורי יש גם לא מעט מיזמים כאלו שיכולים לגרום לכם לדלקת בעין, אבל הפעם הם בחרו בקו שקט ומתוחכם (לפחות מבחוץ) שמסתיר תוספת כוח של 170 כ"ס על פני דגם המפעל. נראה לנו שזה מספיק. בינתיים. תוספת המחיר ל-RS7 אינה ידועה, אולם הטווחים הם תמיד בעשרות אלפי יורו.