עם קונספט ה-Activesphere, אאודי סוף סוף משלימה את רביעיית רכבי הקונספט ה'כדוריים' החשמליים שלה שיצאו לדרך לפני כמה שנים. לאחר ה-Skysphere רודסטר 2021, ה-Grandsphere סדאן, ותפיסת החלל המודולארי של Urbansphere באפריל 2022, רכב כביש שטח 4 דלתות עם עיצוב דמוי קופה חותם את החבילה הרעיונית ומציג פרשנות מיוחדת לרכבי ה-4X4 של מחר.
פרופורציונלית, ה-אקטיבספיר באורך 4.98 מטר מעוצב כמכונית ספורט יוקרתית, אשר מרווח הקרקע השימושי וגלגלי ה-22 אינץ' הגדולים מאפשרים גם שימוש מסוים בשטח מבלי לגרום נזקים למכלולים היקרים. ניתן להמיר את החלק האחורי של ה-Activesphere לאזור טעינה פתוח ("Activeback") בלחיצת כפתור - "מושלם לקחת ציוד פנאי כמו אופניים חשמליים או ציוד ספורט מים וחורף", כך אומרים המעצבים. עוד מוסיפים כי "הספירה האקטיבית מייצגת צורה חדשה של קרוסאובר המשלב בחוכמה את האלגנטיות של אאודי ספורטבק, את הרבגוניות של רכב שטח ויכולות שטח אמיתיות", אומר מעצב אאודי הבכיר גאל בוז'ין. במידת הצורך, הרכב כשיר לנהוג בצורה אוטומטית מלאה.
למרות שמדובר רכב מחקר, הוא לא רחוק מגרסת ייצור, ולראיה הוא מבוסס על רצפת ה-PPE החדשה של אאודי (Premium Platform Electric) ודווח שיש לו טווח של למעלה מ-600 קילומטרים. לצורך כך מותקנת סוללה של 100 קילוואט, הניתנת לטעינה מהירה בהספק של עד 270 קילוואט בזכות טכנולוגיית 800 וולט. מנוע חשמלי אחד לכל סרן מספק הנעה כפולה עם הספק כולל של 325 קילוואט/442 כ"ס ומומנט של 73 קג"מ.
VIDEO
בפנים תפישה שמנסה למזג את העולם הפיזי והווירטואלי ("מציאות מעורבת") באמצעות הצגת מידע בשדה הראייה בזמן אמת. "משקפי היי-טק" מאפשרים מבט על הסביבה האמיתית ועל המסלול ובמקביל - ניתן להגדיר באופן אינדיבידואלי את מסלול הנהיגה. המשמעות היא שניתן לייבא את כל הנתונים הרלוונטיים לנהג - כמו תנאי נהיגה וניווט. ובפנים, משתמש המשקפיים רואה לוחות בקרה ותצוגות וירטואליות אחרות. המשקפיים מציגים פונקציות רבות ומגיבים למגע היד.
אוליבר הופמן, חבר מועצת המנהלים לפיתוח טכני באאודי מסר: "רכבי הקונספט של Sphere מציגים את החזון שלנו לגבי ניידות הפרימיום של המחר. אנו חווים שינוי פרדיגמה. מעל הכל, זה בא לידי ביטוי בחלק הפנימי של דגמי אאודי העתידיים שלנו. הפנים הופך למקום בו הנוסעים יכולים להרגיש בבית ובו בזמן להתחבר לעולם שבחוץ. החידוש הטכני החשוב ביותר ב-Audi activesphere הוא ההתאמה שלנו למציאות רבודה לניידות. Audi dimensions יוצרת את הסינתזה המושלמת של סביבה ומציאות דיגיטלית".
אאודי טרם פרסמה לוח זמנים לגבי מי מרכבי המחקר שהוצגו בשנתיים האחרונות בסדרה זו יתגלגל לפס ההרכבה. אבל הטכנולוגיות תכנסנה לשימוש באופן הדרגתי במכוניות הסדרתיות הקרובות לייצור.