$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הכל עסקים: על הדוקו הסנסציוני של מקמהון

בעלי ה-WWE נחשף בסדרת "נטפליקס" חדשה - שלא לוקחת שבויים. המלצת צפייה

אבישי סלע
אבישי סלע   26.09.24 - 19:48

תגיות: WWEוינס מקמהון

Getting your Trinity Audio player ready...
(getty)
(getty)
מדובר בדוקו ספורט החדש, שמחולל סערה גדולה בארצות הברית: אתמול (רביעי), עלתה לשידור לראשונה ברשת "נטפליקס" הסדרה התיעודית "מר מקמהון", שמגוללת את סיפורו של איש העסקים וטייקון ההיאבקות, וינס מקמהון - האיש שהפך את ה-WWE לאימפריה חובקת עולם.

שישה פרקים יש לסדרה, שיוצריה הם כריס סמית' (האיש שמאחורי הלהיט "טייגר קינג") וגם עיתונאי הספורט הוותיק ביל סימונס. דרך הסיפור של מקמהון, היא גם מגוללת את סיפורה של ההיאבקות האמריקאית - מהתקופה שבה היו מספר ליגות מתחרות, לעליית ה-WWF והמאבק מול המתחרה הגדולה WCW, ועד לשליטה המוחלטת של היום.

כל כוכבי ההיאבקות של השנים האחרונות מופיעים בסדרה - ביניהם האלק הוגן, "האנדרטייקר", ברט הארט, שון מייקלס, "דה רוק", סטיב אוסטין וג'ון סינה. לצידם, גם בני משפחתו של מקמהון, בעיקר הילדים סטפני ושיין, וכמובן מקמהון עצמו - שבראיון נדיר וחושפני יחסית, מגלה משהו על הסיפור המורכב של עצמו.

הסדרה מתנהלת תחת צל החשדות הפליליים סביב מקמהון - שמואשם בתשלום דמי שתיקה, אונס ואפילו סחר בנשים שעבדו תחתיו, כולל מתאבקות לשעבר. החשדות מופיעים בסדרה, אבל בעיקר ברמז - מה שכן מופיע הם לא מעט סיפורים בעייתיים הנוגעים לאחד מאנשי החזקים בספורט האמריקני.

בין היתר, למשל, הוא סיפר כיצד במסגרת העלילה שכתב לתכניות ההיאבקות השונות - לא היסס לשלב גם את בני משפחתו, כולל סצנות קשות בהן השפיל לא פעם את בתו סטפני ואת בנו שיין, למען ההצלחה והשגשוג של הסיפור - והעלאת הפופולריות של המותג. הכל תחת הדמות של "מר מקמהון", דמות שמבוססת על וינס עצמו, אבל לפחות לטענתו בראיונות - היא פיקטיבית לחלוטין.

על אף הגישה הנרחבת למקמהון ולמשפחתו, הסדרה בהחלט ביקורתית כלפיו - והציגה באופן מאוד כואב את האופי הבעייתי של האיש, כולל המטרה שתמיד מקדשת את העסקים ("הביזנס", כמו שהוא חוזר ואומר במהלך הסדרה), ואת היצירה של סיפור שמגביר את האטרקטיביות בעיני האוהדים המסורים.

מקמהון, היום בן 79, מנהל מערכת יחסים מורכבת בזמן האחרון עם המותג שהקים. מצד אחד, הוא הודיע ברעש גדול על פרישה - על רקע החשדות החמורים נגדו; מצד שני, הוא מיד חזר לניהול המערכת, לא בתפקיד המנכ"ל, אבל כן כמי שמעורב בקבלת ההחלטות; ומצד שלישי, גם היה מעורב במכירה היוקרתית של החברה - תמורת מיליארדי דולרים.

בכל מקרה, הסדרה שווה הצצה - למי שאוהב היאבקות, וגם מי שמודע ליכולת של הספורט לספר סיפורים. משוגעים, בעייתיים, קשים, אכזריים - ומרתקים עד הסוף.