$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

Fallout 76: משחקיות מסורבלת ולא מספקת

כותר הרשת החדש הוא לא המשחק שמגיע למעריצי הסדרה. ביקורת

ארתור פליאסצקי   18.11.18 - 15:37

תגיות: fallout 76

Getting your Trinity Audio player ready...
אחרי שעה שלמה של עבודה הבית שלי סוף סוף גמור. שלוש קומות של עץ, מתכת, גדרות תיל, מכונות ירייה אוטומטיות, משגר טילים נייד וגינת עגבניות. הלוקיישן בעייתי בגלל כל הזומבים שמטיילים באזור אבל נוף בהחלט שווה את זה. אני מתיישב על הגג שמשקיף על פני העמק שנפרש לפני כשלפתע ברדיו אני מקבל אזהרה על המון זומבים שמתכנן לתקוף את ביתי הקט. אני מתיישב על הגג, שולף את הקאזו שלי ומתחיל לנגן בזמן שהזומבים רצים אל תוך השטח אש. כדורים מהמכונות ירייה מרססים לכול עבר בעוד טילים מפוצצים את העדר לחתיכות. אחרי מספר דקות אני מקבל הודעה שההמון נוטרל ואני מקבל עוד נקודות ניסיון מבלי להרים אצבע. ואף עגבנייה לא נפגעה במהלך הקרב.
משחק רשת שיתופי בעולם של Fallout היה בתכנון כבר קרוב לעשור, עוד לפני שהסדרה נמכרה לחברת Bethesda אי שם בשנת 2007. אבל המעריצים הביעו את סלידתם כבר מהרגע הראשון שהשמועות על משחק רשת רק החלו לצוץ. מבחינתם הסדרה צריכה להישאר משחק לשחקן יחיד לנצח. למרות זאת המהלך להיכנס לעולם משחקי ה-Multiplayer היה בלתי נמנע, ואחרי קצת יותר מעשרים שנה הסדרה עשתה את הצעד הראשון ובצורה רשמית ללא מודים, לעולם משחקי הרשת. הנוסחה נשארה די זהה, אתם משחקים Vault Dweller שמגיח מתוך בונקר תת קרקעי שנים אחרי השואה הגרעינית ויוצאים לחקור את העולם.

המפה העצומה של המשחק זורקת אתכם בוורג׳יניה המערבית, שם תטיילו בין יערות, ביצות, מערות וערים הרוסות. במידה ומצאתם אזור שנראה לכם כמו מקום טוב להשתכן בו, תוכלו לבנות בית בעזרת מערכת הבנייה שמאד מזכירה את אותה מערכת מהמשחק הקודם. תוכלו לשפר את הבית שלכם בעזרת סדנאות ליצירת נשק ושריונות, מעבדות ליצירת כימיקלים ותחמושת מיוחדת וכמובן לבנות הגנות שונות כמו גדרות, מלכודות ומכונות ירייה אוטומטיות שונות כדי להתגונן משלל היצורים הרדיואקטיביים שמסתובבים ברחבי מפת העולם. כדי לבנות את כל זה אתם תצטרכו לאגור משאבים שונים שתוכלו להשיג ממשימות או שיטוט ברחבי העולם.
הבעיה היא שמאוד קשה להשיג משאבים נדירים וללא דמויות שאפשר לסחור איתן אתם תמצאו את עצמכם נוברים בכל חור אפשרי כדי למצוא קצת דבק או נייר. וזאת אחת הבעיות הגדולות ביותר במשחקת כבר מהרגעים הראשונים: אפשר להבחין בחוסר מאד משמעותי בעולם של 76 fallout , וזה כמובן הדמויות השונות שאפיינו את הסדרה. כל הטיפוסים המוזרים והמשונים שהייתם נתקלים בהם במהלך המסעות שלכם נעלמו, במקומם האינטראקציה וקבלת המשימות הוחלפו בצגי מחשב, רובוטים ושידורי רדיו. זאת החלטה משונה מצד מפתחי המשחק ששום שחלק משמעותי מהסדרה הם הדמויות הצבעוניות שאכלסו את עולם המשחק ונתנו לו הרבה מהקסם שמשך את כל המעריצים.

האינטראקציה האנושית היחידה שלכם תהיה עם השחקנים האחרים שמסתובבים ברחבי המפה העצומה, איתם תוכלו לסחור בציוד ומשאבים, לצאת למשימות או להתחיל קרבות PVP. נכון לעכשיו רוב המשימות עדיין מרגישות כמו משימות לשחקן יחיד והמשימות לקבוצות מרגישות קצת כמו מטלה: לך למיקום כלשהו, תהרוג כמות מסוימת ממפלצת X, תחזור ותקבל Y. מה שגורם לרוב השחקנים להימנע ממשימות אלה. גם המשימות לשחקן יחיד מרגישות קצת לוקות בחסר, ורובן מרגישות חוזרות על עצמן וקלות מדי, לא פעם תתקלו במשימה שפשוט תבקש מכם ללכת לנקודה כלשהי במפה ופשוט תקבלו נקודות ניסיון ללא כל מאמץ או קרב. בעקבות זה רוב השחקנים ברשת בוחרים לשחק ללא התערבות של שחקנים אחרים, מה שגורם ל-fallout 76 להרגיש אפילו יותר מבודד, ומפספס לחלוטין את הנקודה.
המשחק גם כולל מצב PVP שבו תוכלו להילחם בשחקנים אחרים. כדי להתחיל קרב עם שחקן אחר אתם צריכים לירות בו והוא צריך לירות בכם חזרה כדי להתחיל את הקרב, הירייה הראשונה שלכם כמעט ולא תעשה נזק כדי שהקרב יהיה הוגן. אחרי שהבסתם את השחקן האויב אתם תוכלו לבזוז את הגופה שלו בשביל כסף ותוספת של נקודות ניסיון. במידה והרגתם שחקן שלא רצה להילחם בכם, אתם תקבלו אות "Murderer" ושחקנים אחרים יוכלו לנסות לצוד אתכם.

נכון לעכשיו מערכת ה-PVP מרגישה מסורבלת בצורה איומה משום שהמשחק סובל מחוסר איזון רציני בנשקים, מסיבה כלשהי כל הנשקים שלכם בקושי מצליחים לגרד את האויבים שלכם והם אתכם, מה שגורר קרבות לטווח זמן של כמה דקות טובות בלי שום סיבה. הצרה השנייה היא המערכת ניהול ציוד ונשקים שבמשחק הקודם הייתה גם לא נוחה ומבולגנת אבל בזמן כשהייתם בוחרים ציוד המשחק נעצר. עכשיו כשתתחילו לנבור במלאי שלכם בזמן שיורים עליכם זה בעיקר הורס את החוויה. גם אם הפסדתם בקרב, אתם לא תאבדו ציוד, כסף או נקודות ניסיון אלא רק משאבים בסיסים שניתן להחזיר במהירות במשחק, כל זה גורם לקרבות PVP להרגיש חסרי אתגר או תועלת, במיוחד לאור העובדה שהמשחק מתגמל אתכם בצורה מוגזמת גם בכסף וגם בניסיון.

עלייה בדרגות, נקודות ניסיון ושיפור הדמות בעזרת כישורים מיוחדים תמיד היו חלק בלתי נפרד מהסדרה, והפעם אתם תוכלו לבחור ממלאי עצום של כישורים בעבור כל יכולת. את הכישורים אתם תקבלו בצורת קלפי Perks שתוכלו לקבל כל פעם שתעלו בדרגה או אחרי שתסיימו משימות שונות. בעזרתם תוכלו לעצב את הדמות שלכם לפי סגנון משחק שיתאים לכם: תוכלו לשחק צלף מטווח רחוק, חובש קבוצתי או ביריון עם נשק לטווח קרוב. אתם גם תוכלו לשנות את הקלפים בכל רגע שתרצו כדי להתאים את הדמות שלכם לכול סיטואציה.

מבחינה גרפית המשחק נראה ומרגיש מיושן, המנוע של Fallout 4 עליו בנוי המשחק הזדקן בצורה לא טובה ולרוע המזל המשחק החדש נראה כמו משחק מלפני 4 שנים במקרה הטוב. הדמויות והמפלצות נראות מגושמות, סביבת העולם נראית כמו תפאורה זולה ואפילו האפקטים השונים במשחק כמו פיצוצים ויריות נראים מזויפים להחריד, במיוחד הפיצוצים האטומים שהמשחק מתהדר בהם. וכמובן שכמו כל משחק של Bethesda באגים מרובים שוכנים בכל פינה, החל מבעיות גרפיות משונות, באגים בפיזיקה שגורמות לדמויות לנוע בצורה לא הגיונית, משימות שאי אפשר לסיים בלי שום סיבה וגם קריסות מוזרות בזמן המשחק שמכריחות אתכם להתחיל הכול מהתחלה ולאבד ציוד, משאבים ונקודות ניסיון. הדבר היחיד שאפשר לציין לטובה הוא הפס קול המושקע וכמובן הרדיו שעדיין עושה עבודה נהדרת.

לסיכום:
משחק רשת בעולם של Fallout הוא משהו בהחלט בר ביצוע, אבל לצערם (או לשמחתם) של מעריצי הסדרה, Fallout 76 לא מספק את הסחורה. הוא נראה מיושן, עם משחקיות מסורבלת שחוזרת על עצמה, וכשהיא לא חוזרת כל עצמה היא מרגישה שהיא קורסת בגלל באגים וריקה מהדמויות המוזרות והעלילות והסיפורים הנהדרים שהסדרה הייתה מספקת לנו לאורך השנים. אולי אחרי עדכונים שישפרו את חווית המשחק ויספקו קצת יותר תוכן עלילתי המשחק יצליח למשוך את חובבי הסדרה, אבל כרגע נראה שנצטרך לחזור ל-New Vegas.