נשארו לי שני כדורים באקדח, הסכין שלי בדרך להישבר ומעבר לפינה יש מספר גדול של זומבים משוטטים. אני מנסה לחשוב על דרך חלופית או הסחת דעת אבל האופציות שלי לא טובות. אני מחליט לרוץ דרכם, עד שהם יבינו מה קורה אני כבר אהיה בדלת והרחק מהישג ידם. אני מתגנב בשקט כמה שיותר קרוב עד שהזומבים מבחינים בי, הם מסתובבים באיטיות לכיווני, מגרונם בוקע קול חרחור לא טבעי בעוד הזרועות שלהם מנסות לאחוז בי. אבל אני זריז יותר, אני מצליח לזוז ביניהם ומגיע לדלת, ידי אוחזת בידית אבל היא נעולה. פחות משנייה והזומבים כבר עליי, אני מצליח להרוג אחד עם שארית התחמושת שלי, אבל אחד מהם מסתער עליי ותופס אותי, בצעד נואש אני תוקע רימון יד בפיו ודוחף אותו חזרה לקבוצה, הפיצוץ מספיק כדי להשמיד אותו ולפגוע את חבריו אבל גם פוגע בי. אני מחסל את הנותרים עם הסכין ומשתמש במעט עשב ירוק כדי לרפא את עצמי כאשר אני שומע מעבר לדלת צעדים כבדים, משהו גדול שמע את הפיצוץ והחליט לבדוק מה קורה.
לפניי שאתחיל, חשוב לי לציין שמעולם לא התחברתי לסדרת המשחקים של Resident Evil. המשחקים תמיד הרגישו לי מסורבלים ואיטיים, הדמויות משעממות והזומבים והמפלצות לא הרגישו כמו אתגר אמיתי. כאשר Capcom הכריזה על חידוש מלא ל-Resident Evil 2 הוותיק, לא התעניינתי יותר מדי, אבל רצה הגורל וסשן גיימינג אצל חבר תפס אותי והוביל אותי לקנות את המשחק. אחרי 20 שעות אני יכול לומר: אני מכור.
העלילה של המשחק זורקת אותנו לנעליהם של ליאון קנדי וקלייר רדפילד שמוצאים את עצמם במרכז מגפת זומבים בעיר ראקון. עלילת המשחק מתחלקת לשני סיפורים שעוקבים אחרי שתי הדמויות ונותנת לנו סיפור שונה לכול דמות. ליאון הוא שוטר צעיר שמנסה לעזור לדמות מסתורית למצוא עדויות לפיתוח של וירוס מסתורי בעוד קלייר מנסה לעלות על עקבותיו של אחיה שנעלם בעיר.
ככל שהשניים יתקדמו בעלילה אתם תגלו את הסיבה להתפרצות המגפה, לוירוס המסתורי ומעורבותו של תאגיד מרושע שמנסה להשתיק את התקרית ולהעלים את כל הראיות והעדים. מבחינת עלילה, החידוש זהה למשחק המקורי עם אותן דמויות ואותן תפניות בסיפור וזה לא משהו שלילי, העלילה של Resident Evil 2 היא מהטובות בסדרה ושחקנים בהחלט יהנו מהביצוע הנוסטלגי.
חוץ מהדמויות והסיפור, החידוש שיפר פלאים את מכניקת המשחק. קרבות מול זומבים הם הדבר הראשון שעבר שינוי מאסיבי, אם פעם היינו רגילים לחסל את המתים המהלכים עם ירייה מדויקת בראש אז הפעם אנחנו נצטרך כמה כדורים טובים כדי להבטיח שהם יחוסלו. במקום לבזבז תחמושת, תוכלו לירות בגפיים של המתים כדי להאט או לנטרל אותם לפני הריגה באמצעות נשק קר.
למעשה המשחק מעודד גישה יותר שקטה בזמן קרבות, משום שזומבים והמפלצות השונות מגיבות מהר לרעשים חזקים, וירייה מבוזבזת יכולה למשוך המון של אויבים לא רצויים. מכניקה נוספת שהתווספה היא כלי נשק הגנתיים: במידה וזומבי או מפלצת תתפוס אתכם, אתם תוכלו לנטרל את התוקף בעזרת נשק הגנתי שקבעתם מראש כגון סכינים, גרזנים, אקדחים ואפילו רימונים, ואין דבר יותר מהנה מלדחוף רימון יד לפה של זומבי ולדחוף אותו לכיוון חבריו.
האויבים במשחק גם עברו שינוי, והם לא סתם עוד ספוג עבור הכדורים, הזומבים אומנם איטיים ומגושמים אבל ברגע שהם יאתרו אתכם הם לא ירפו עד שיחסלו אתכם. המפלצות היותר מיוחדות במשחק גם ידרשו מכם תשומת לב רבה כדי להבין את ההתקפות שלהם ולתזמן מתקפות נגדיות משלכם. בוסים במשחק הם אולי השינוי הכי משמעותי ביחס למשחק המקורי, כל בוס ידרוש מכם להשתמש בכל משאב שעומד לרשותכם וגם לשימוש נכון בסביבת המשחק עצמה, לחסום דלתות וחלונות כדי לקנות עוד זמן או להכין מלכודות.
דבר ראשון שבוגרי המשחק המקורי ישימו לב עליו היא כמובן הגרפיקה הנהדרת שמציגה את עולם המשחק בצורה מדהימה. הסצנות וקטעי המעבר השונים במשחק מציגים את הדמויות השונות ברמת ריאליסטיות מהגבוהות שיש כיום בתעשייה, עם הבעות פנים מפורטות שמכניסות אתכם לאווירת הסיפור.
הזומבים והמפלצות גם נראים נהדרת, וכל זומבי מרגיש ייחודי, שלא כמו במשחקים אחרים שעושים "העתק הדבק" לדמויות במשחק. הצורה שבה הם נעים ומתנהגים בהחלט עוזרת לתחושת המפחד שרודפת אתכם במהלך המשחק. גם מבחינת הפסקול, המשחק מצטיין מעל ומעבר. העיר ראקון נשמעת כמו זירת מלחמה והמשחק יודע איך לשנות את הקצב כאשר אתם במצב קרב, הסתתרות או סתם חקר המפה. היצורים השונים שתתקלו בהם נשמעים נהדר ויקפיצו אתכם לא פעם עם שאגה מקפיאת דם.
לסיכום:
Resident Evil 2 הוא בין החידושים המושקעים ביותר שיצאו בשנים האחרונות: הוא מצליח לעדכן את המשחק עם מכניקות חדשות, גרפיקה מודרנית וסאונד נהדר, ומצליח לשמר את תחושת הנוסטלגיה של המשחק המקורי. מומלץ בחום גם למי שלא התנסה בסדרת המשחקים של Resident Evil, ובהחלט מדובר במועמד רציני למשחק השנה.