$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

תמיד נשאר בטופ: ביקורת על NBA 2K21

השינויים הקטנים שהתווספו למשחק השנה מהדקים ומשלימים את החווייה, ומאפשרים לשחקנים להרגיש את הריאליזם על המגרש הוירטואלי יותר מתמיד

דודי קריחלי   07.09.20 - 15:33

תגיות: NBA 2K21

Getting your Trinity Audio player ready...

דור הקונסולות הנוכחי אשר מגיע לסיומו בעוד כמה חודשים ספורים, ומאז שהתחיל, חברת 2K הציבה לעצמה מטרה חדשה: "להרוג" אחת ולתמיד את EA המתחרה עם מותג NBA LIVE, ולתפוס את מקומה בצמרת המשחקים הנמכרים ביותר בכל שנה.

איך הם עשו זאת? מפתחי המשחק הצליחו כל שנה וכותר לשדרג את המשחק בכל דרך אפשרית, והוספת מצבי משחק שונים ומגוונים, בין מדובר ב-MyPlayground שהפך למוד הפופולארי ביותר של המשחק שחוצה את גבולות הז'אנר, או מוד ה-MyTeam בלוק חדש ונוצץ.

מבחינתי,, NBA 2K19 ו-2K20 נחשבים לכותרים הטובים ביותר בסדרה, גם מבחינה טכנית וגם מבחינת המשחקיות. השנה היה קיים חשש אמיתי שחברת 2K "תעתיק" את ההתנהגות של יריבתה EA: תחכה לדור הקונסולות הבא, ובינתיים תשחרר "משחק ביניים" ממש כמו ש-EA עשתה השנה במאדן NFL 21 (ונקווה שלא בפיפ"א). האם באמת זהו המצב?

אז זהו, שלא (וטיפה כן).
המשחק השנה מאוד דומה בהמון מובנים למשחקים של שנים עברו, ובעיקר למשחק של העונה שעברה. המנוע הגרפי בו השתמשה חברת 2K לאורך שבע השנים האחרונות הוכיח פעם אחר פעם שהוא אחד המנועים הטובים ביותר.

 גם הפעם הוא מציג את משחק הספורט היפה ביותר, על כל יכולותיו: הפרקט נראה נוצץ מתמיד, כל השחקנים, המאמנים והאווירה נשארים זהים לשנה שעברה עם חיזוקים קטנים, כך שבכלליות אני מאוד מרוצה מהפרזנטציה של המשחק, שממשיך להפתיע אותי שנה אחר שנה.


ומה מבחינת משחקיות?  המשחק נשאר די זהה, למעט שני שינויים קטנים גדולים. הראשונה היא מערכת הכדרור, שלוקחת את הבסיס אותו הניחו משחקי העבר בסדרה, ושדרגה אותו עוד אנימציות חדשות נוספו למאגר היכולות של השחקנים: קומבינציות חדשות של דריבלים ומהלכים אפשריים.

אפשר היה לחשוב שהוספת אנימציות נוספות רק תגרע מתחושת הזרימה הטבעית והאינטואטיבית של המשחק, אך זהו לא המצב. השנה השחקנים ירגישו את הריאליזם יותר מתמיד.

השינוי הגדול השני הוא מנגנון הזריקה: שנה שעברה המערכת עבדה כתוצאה של מד שמתמלא ככל שהשחקן לוחץ על כפתור הזריקה, ועליו לשחרר אותו בדיוק כשהבר מגיע לקצהו. השנה המנגנון השתנה לחלוטין: במקום בר אנכי שמתמלא לגובה, מד הזריקה הפך למאונך והוא מחולק לשלושה חלקים שמשנים את הסיכויים שלכם לקליעה בהתאם למיקום שעליו תלחצו. כמו כל שינוי בגיימפליי אמנם לוקח קצת זמן להתאקלם, אבל לאחר כמה משחקים הלחיצות על האיזורים הירוקים במד הזריקה לא איחרו להגיע.


לצערי למעט שני השינויים האלו, המשחק נשאר ומרגיש זהה בכל שאר המובנים: הדרך הדרך בה אנו מבצעים הגנה, אנימציות הטיים אאוט, הדרך בה השחקנים בוחרים סוג של דאנק/לייאפ לבצע, והדוגמאות רק ממשיכות. אמנם די הופתעתי לגלות את  השינויים החדשים למשחק, אך קצת קשה לא להשאר מאוכזב אחרי שכבר עשו לי טיזינג עם חידושים, ואז לגלות שהם כל כך מועטים.

ומה עם מצבי המשחק?
מבחינת המודים של המשחק, נשארנו עם שלושת המודים העיקריים שמלווים אותנו ב3-4 שנים האחרונות: הפארק, מצב הקריירה, וה-MyTeam. אין ספק שמצב הקריירה הוא מצב המשחק בו המפתחים ניסו לחדש הכי הרבה, אבל בסופו של דבר - הסיפור הנשכח לחלוטין. הופעות המשחק של שחקני האורח, והשעמום המוכר שהמוד מביא איתו נשאר זהה, למרות המאמצים והניסיון לרענן את הנוסחא.

תהיו בטוחים שגם השנה אנחנו נגלם את "סיפור הסינדרלה" הבלתי יאומן של המילניום: אנו מגלמים את דמותו של ג'וניור, בן לאב שהיה שחקן כדורסל מפורסם בליגות המכללות בעברו. לאחר שאביו נפטר, ג'וניור מחליט לעזוב את עולם הפוטבול ולתת לחלום הכדורסל צ'אנס נוסף. את העלילה נתחיל כשחקנים בבית ספר תיכון מקומי בניו יורק, ומשם אנו מגיעים לליגת המכללות, אך לצערי לא באמת מדובר בחידוש, מכיוון וגם בעבר שיחקנו במכללות של מצב הקריירה.

MYTEAM הוא המוד של הקבוצות הפופלארי שרק הלך וגדל משנה לשנה, ועם הגדילה הזו, הוא לאט לאט לומד איך לעשות כסף על חשבון הצרכן (ממש כמו האולטימייט טים של פיפ"א).  המוד אמנם הוסיף השנה כמה אפשרויות חדשות בתוכו בהן השחקנים יכולים להרוויח גרסאות מיוחדות של שחקנים לקבוצתו מבלי להוציא שקל מהכיס כבר בשלב מוקדם של העונה. אז מה הבעיות אתם שואלים? ובכן, הן יתחילו באיזור דצמבר-ינואר - כאשר יצאו גרסאות יקרות מידי שישברו את מאזני הכוחות על המגרש, ובעצם יהרסו את ההנאה של השחקנים.

ומה עם מצב MyPark? מצב המשחק ברשת הזה מאפשר לכם לקחת את הדמות שלכם ממצב הקריירה ולשחק בפארקים וזירות ששחקנים אחרים ברשת בנו, לעלות ברמות ולקבל פרסים שווים. השינוי המהותי היחידי שלו היא שאפשר להקים פארקים שקרובים לחוף הים, אך בכלליות החוויה נשארה זהה. לטעמי, אין בכך שום דבר רע.

לסיכום
למרות שחלקים נכבדים מהמשחק נשארו זהים לשנים קודמות, הדברים הקטנים שכן השתנו והתווספו, הופכים את  NBA 2K21 מבחינתי למשחק הכדורסל השלם ביותר ש-2K הוציאה. אמנם מדובר בסלט של כל המשחקים שיצאו בשבע השנים האחרונות (על יתרונותיהם וחסרונותיהם) אך בסופו של יום מדובר במשחק שהיה ועדיין נשאר מהנה במיוחד, שמספק כל כך הרבה אפשרויות ודרכים לשרוף את הזמן היקר של השחקנים. כולי תקווה ש-2K תצליח להשאר בטופ גם בשנה הבאה עם 2K22, ותצליח לספק לנו חוויית כדורסל כמו שהיא יודעת עם קונסולות האקס בוקס Series X והפלייסטיישן 5 גם בדור הבא.

עותק הסקירה התקבל תודות ל"עדלי יונייטד" - המשווקת הרשמית של NBA 2K21 בישראל.