מאז ההשקה, Gran Turismo 7 זכה לביקורת קשה על המונטיזציה האגרסיבית שלו, כאשר מחירי מכוניות חדשות רבות פשוט אבסורדי, ותהליך "הטחינה" שהשחקן צריך לעבור פשוט אבסורדי לחלוטין. ככל שהביקורת גברה, המפיק הראשי של כותרי גראן טוריזמו, קזונורי ימאוצ'י כתב הודעה בוא הוא התנצל על נושא מחירי המכוניות וכמו הקרדיט (שם "הכסף" במשחק) שהשחקן מקבל על השלמת מרוצים ושלל משימות במשחק כדי להרוויח עוד.
למרות הניסיון של קזונורי להגן על החלטת החברה, בחודש אפריל יצא עדכון בו כלול תשלומים גבוהים יותר למרוצים, כמו כן גם הוספה של עוד מסלולי מרוצים ואירועים נוספים כדי לתת עוד אפשרות להרוויח מטבעות במשחק. אז אכן התשלומים הוגדלו במקצת, אבל האם דברים באמת השתנו כל כך? אז ממש לא, Gran Turismo 7 ממשיך לעצבן את שחקני המשחק, בעקבות העדכון האחרון שלו ב-1.15. והסיבה? מכיוון שמספר גדול של רכבים במשחק התייקרו, שוב, והתשלומים למרוצים ואירועים שונים ירדו...שוב.
חברת סוני הכריזה בחודש מרץ השנה כי החברה התחילה לשתף פעולה עםלחברת ביטוח הרכב הקלאסית Hagerty ותעלה ותוריד כל הזמן את המחיר של מכוניות מסוימות במשחק בהתאם לתג המחיר האמיתי. מהלך זה העלה משמעותית את מחירי המכוניות שנמצאות תחת קטגוריית ה-Legends במשחק. מה שאולי התחיל כמו רעיון מעניין ודיי מציאותי, ממשיך בזה שמחירי המכוניות עולה כמעט כל הזמן, ונגמר בהבנה שמכוניות קלאסיות כמעט ואינן יורדות במחיר
פרארי F40, למשל, עברה מ-1.35 מיליון קרדיטים כל הדרך ל-2.6 מיליון קרדיטים. כלי רכב אחרים ראו עלייה מ-5%לעשרות אחוזים.
כצפוי, מעריצי המשחק לא מרוצים מהשינויים החדשים. במיוחד לאור העובדה שרק 2 מכוניות במשחק ירדו במחיר בעוד ש-27 רכבים עלו. האמנם ניתן לרכוש קרדיטים בכסף אמיתי, אחרת השחקנים נאלצים לטחון מרוצים ואירועים כדי להשיג כמה שיותר קרדיטים. כמובן שגראן טוריסמו הוא לא המשחק הראשון המשתמש בדרך זו, יותר מזה, קשה למצוא משחק AAA היום שלא משתמש במערכת זו. ועדיין מערכות כאלה אף פעם לא באות לקראת הלקוח.
תוסיפו לנושא שעדיין אין בונוסים יומיים או שבועיים במשחק, אין אירוע עונתי, ומשתמשים עדיין לא יכולים למכור מכוניות כדי לפחות לתת להם לעשות טרייד-אין עבור כלי רכב טובים יותר ככל שהם מרוויחים יותר. והדובדבן על הקצפת? כל השינויים האלה מגיעים אחרי שאולפן הפיתוח כבר שינה אותם לטובה בגלל הביקורת הקשה שהם קיבלו בעדכון הקודם!
נראה שלמרות ההבטחות להיפך, סוני ו-Polyphony Digital ממשיכות להתמקד על מיקרו תשלומים
נראה כי התוכנית כעת היא פשוט לתת לכלכלת העולם האמיתי להמשיך לתמחר את המכוניות היקרות ביותר בגראן טוריסמו, מחוץ להישג ידם של רוב מעריצי המשחק והסדרה, חוץ מהשחקנים המסורים ביותר, ורק אלו עם כסף.