$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מלחמה שלא נגמרת: מיקרוסופט נגד סוני

ענקית הטכנולוגיה טוענת כי סוני משלמת למפתחים כדי שלא ישחררו תוכן בשירות ה-Game Pass

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט   11.08.22 - 11:02
Getting your Trinity Audio player ready...

בעיצומו של המאבק המתמשך על קבלת אישור רכישת חברת הגיימינג, Activision Blizzard בשווי 69 מיליארד דולר, מיקרוסופט האשימה את סוני בתשלום עבור "זכויות חסימה" כדי למנוע ממפתחים להוסיף את המשחקים שלהם לשירות האקס בוס Game Pass.

סוני הביעה את חששותיה בפני הגוף הרגולטורי של ברזיל על רכישת אקטיוויז'ן על ידי מיקרוסופט ואמרה שזיכיון קול אוף דיוטי הוא חשוב לפלייסטיישן וזה זיכיון ש"משפיע על בחירת הקונסולות על ידי הצרכנים." סוני טענה בעצם שרכישת אקטיוויז'ן היא אנטי-תחרותית מכיוון שהיא עלולה להשפיע על אנשים לעבור מפלייסטיישן לאקס בוקס ואמרה שסדרת קול אוף דיוטי נמצאת ברמת הפופולריות שכמעט אין לה תחרות.

מיקרוסופט הגיבה כעת לטענות של סוני: "באופן לא מפתיע, סוני הייתה הצד השלישי היחיד שהעביר דעת קהל שונה מהותית מהצדדים השלישיים האחרים לגבי הניתוח התחרותי של העסקה", נכתב בתגובת מיקרוסופט. מיקרוסופט טוענת שסוני לא רוצה לראות את קול אוף דיוטי זמין בגיים פאס מיום ההשקה מכיוון שסוני לא רוצה להתחרות בשירות.

"בקצרה, סוני לא השלימה עם הצורך להתחרות בשירות המנויים של מיקרוסופט", מצהירה מיקרוסופט. "הסערה הציבורית של סוני על משחקי מנויים ותגובת החברה ברורות: סוני לא רוצה ששירותי מנויים אטרקטיביים יאיימו על הדומיננטיות שלה בשוק ההפצה הדיגיטלית של משחקי קונסולות.  במילים אחרות, סוני מתנגדת להכנסת דגמי מונטיזציה חדשים המסוגלים לאתגר את המודל העסקי שלה".

מיקרוסופט בתגובה לטענתה של סוני שסדרת קול אוף דיוטי היא ברמה נפרדת משלה מכל שאר הקטגוריות אמרה, "סוני מוגבלת להגיב על חוזק המותג ונאמנותו ומעורבותו של קול אוף דיוט. עם זאת, הטענה שלקול אוף דיוטי יש קהל עוקבים נאמן הוא הנחת יסוד שממנה לא נובעת המסקנה שהמשחק נמצא 'בקטגוריית משחקים בפני עצמה'. "לפלייסטיישן עצמו יש בסיס שהוקם על ידי צרכנים הנאמנים למותג. ממצא זה, לעומת זאת, אינו מוביל למסקנה שהפלייסטיישן, או כל מוצר ממותג עם צרכנים נאמנים, הוא שוק נפרד מכל שאר הקונסולות. המסקנה הקיצונית שקול אוף דיוטי היא 'קטגוריית משחק בפני עצמה' היא פשוט בלתי מוצדקת בשום ניתוח כמותי או איכותי".

מיקרוסופט עוד הראתה נתונים שרק שני משחקי אקטיוויז'ן דורגו ב-20 משחקי הקונסולות הנמכרים ביותר של 2021, שכללו זיכיונות בולטים ממפתחי צד שלישי ובלעדיים מפלייסטיישן ונינטנדו. המשמעות היא שמיקרוסופט מאמינה שקול אוף דיוטי הוא רק אחד מתוך מגוון רחב של משחקים הנמכרים ביותר הכוללים מספר כותרים שאינם זמינים אפילו בקונסולות Xbox.

לבסוף, מיקרוסופט עומדת על כך שמשחקי קול אוף דיוטי עדיין יהיו זמינים על קונסולות הפלייסטיישן, למרות שקוראים בין השורות, נראה ברור שהזיכיון יהיה זמין גם דרך שירות הגיים פאס, אך ככל הנראה לא על שירות הפלייסטיישן פלוס. לבעלי קונסולות פלייסטיישן תהיה "גישה לתוכן של אקטיוויז'ן כולל קוך אוף דיוטי, דרך ערוצי קנייה מסורתיים" - כלומר, החנות הדיגיטלית של סוני ולא יותר מכך. בסופו של דבר כל מה שאפשר לעשות זה לקבל את המילה של מיקרוסופט לא להפוך את קול אוף דיוטי למשחקי בלעדי לקונסולות האקס בוקס.