$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סקירה: Spider-Man Remastered למחשב

אנחנו בודקים עד כמה המשחק הבלעדי לשעבר מחזיק מעמד עכשיו שהוא סוף סוף זמין למחשב האישי

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט   18.08.22 - 15:03
Getting your Trinity Audio player ready...

גרסת ה-Remastered של ספיידרמן של מארוול הגיע סוף סוף למחשב האישי, כמעט שנתיים לאחר יציאתו לפלייסטיישן 5, ובדיוק ארבע שנים מאז יציאתו המקורית. סוני הצליחה להרים את הרף למקום דיי גבוה, כשהגרסה הראשונית הושקה לפלייסטיישן 4 עוד ב-2018, ולאחר מכן הראתה איך הוא יכול להיראות ולרוץ אפילו טוב יותר כשהושק עבור הפלייסטיישן 5 בשנת 2020.

עכשיו גם למחשב, אחרי שענקית הגיימינג היפנית הבינה שזה לא רעיון כל כך חכם להתעלם משוק עם פוטנציאל גדול לרווח. עם זאת, זה לא בדיוק אותו משחק שאולי שיחקתם בשתי הפלטפורמות של סוני. גרסה זו מכילה כמה שיפורים בלעדיים שמטרתם להפוך אותה לדרך הטובה ביותר לשחק את משחק עד כה.

עלילה ומשחקיות

המשחק עצמו מתרחש בעיר ניו יורק, שנראית נפלא ומפורטת ברמה מאוד גבוהה. הפעם פיטר פארקר מתמודד עם איום חדש וצריך לעשות בחירות קשות בין לעשות את הדבר הנכון לבין להישאר נאמן ליקיריו. החוויה הכללית נחמדה ובלתי נשכחת עם הרבה דמויות מוכרות מעולם ספיידרמן וגם כמה מקוריות.

מבחינת עלילה. אחרי כמעט עשור של טוויית קורים על כך בניין בעיר, ספיידרמן מצליח לגבור את שליט עולם הפשע בעיר הקינגפין, ובלי כוונה גורם למאבקי כוחות בין שאר הנבלים בעיר, שמנסים לתפוס כמה שיותר כוח לעצמם. כדי לא להרוס את הסיפור של המשחק, אעצור פה. למי שכבר שיחק ומכיר את ספיידרמן, המשחק עצמו נשאר ללא שינוי - זה עדיין אחד ממשחקי גיבורי העל הטובים ביותר שתוכלו לשחק היום. אז אם לא שיחקתם בו קודם אז זכיתם לפינוק לא קטן.

לא במפתיע, אתם תבלו את רוב הזמן במשחק בנדנוד מבניין לבניין, גבוה מעל הרחובות של מנהטן, וזה בקלות אחד החלקים המהנים ביותר בספיידרמן של מארוול. יותר מפעם אחת, אני מצאתי את עצמי מטפס על בניין הכי גבוה שאני יכול למצוא, מזנק מהגג שלו, ונופל ארצה במהירות רק כדי לשבור את הנפילה שלי בשנייה האחרונה על ידי ירי רשת. כן כולנו עשינו את זה ב-GTA או בבאטמן ו-Just Cause, אך אין הרבה משחקים שמצליחים ללכוד תנועה במהירות גבוהה בכזו ביעילות, כמעט בכל מקום במשחק, כמו ספיידרמן.

 אפרופו באטמן. מכניקת הקרבות בספיידרמן, היא מאוד (מאוד בשבילי) דומה,  למשחקיות שהתרגלנו אליה במשחקי באטמן של העשור האחרון. גם קטעי ההתגנבות מזכירים קצת את סדרת Arkham. אבל הם לא קופי אחד לאחד, וזה בעיקר הודות לכך שלספידיי יש כוחות על ממשיים בנוסף לסט הגאדג'טים הייחודי שלו. יש כאן כמות אדירה של עומק, וזה תמיד מרגיש כאילו יש משהו חדש לשלוט בו, גם אחרי שמתמודדים עם כנופיית פושעים בלי לקבל נזק ולשמור על שילוב של 100+ בקומבו.

ביקורת קטנה, כל פעם שאתם מתחילים לנוע מעל העיר, המשחק מתחיל לנגן מנגינה שאני קורא לה "מנגינת נדנוד". היא תפסיק בשנייה שהשחקן יפסיק לטוות קורים, ואני חייב לומר שזה דיי מעצבן. גם יש רק טראק אחד...וזה משחק של 20+ שעות...כמו שאמרתי, קצת מעצבן.

המשימות הצדדיות ושאר הפעולות נגד הפשע בעיר, הן גם הטובות ביותר שראיתי אי פעם בכל משחק עולם פתוח. למרות שהם מסווגים לסוגים שונים, הם לעתים רחוקות זהים. לדוגמה, עזרה להארי אוסבורן בתחנות הרדיו ברחבי העיר, שלו גורמת לשחקנים לעשות דברים שונים לגמרי כמו, ניטור איכות באוויר מזוהם לצורך נטילת דגימות ועד פגיעה בקרקע בכוח, ויצירת גלים סיסמיים לגילוי צינורות תת-קרקעיים דולפים ועוד דרכים, כאלה שיותר ופחות מעניינות.

אפילו פעילויות לא יצירתיות כמו מרדפי מכוניות מסתיימות לפעמים בטוויסט כשהפושעים קוראים לגיבוי והופכים משימת מרדף למשהו אחר. מגוון המשימות הגאוני הזה גורם לעיר ניו יורק של המשחק להרגיש חיה. בנוסף, לשחקן יהיו המון הזדמנויות לפתח ולשכלל את כישורי הלחימה שלו בין משימות הסיפור הראשיות לבין המגוון האינסופי לכאורה של משימות הצד שיש לספיידרמן להציע. 

גרפיקה ושיפורים טכניים

המחשב שלי כלל את החומרה הבאה:

AMD Ryzen 7 5600X
NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti
זיכרון RAM של 64GB DDR4-3600 - Corsair Vengence
1TB Samsung Evo NVMe
מסך - 27" 2560x1440 - 144Hz.

טוב אז נתחיל מהסוף, ספיידרמן נראה פשוט מדהים. למרות שהמשחק כמעט בן ארבע שנים, ניכר כי המפתחים השקיעו והרבה מאוד עבודה ב-Remaster, כך המשחק עדיין נראה נהדר, במיוחד במחשב אישי, עם כל הפיצ'רים החדשים מבית נבידיה ו-AMD. העיר תוססת וחיה עם המון דברים שקורים בזמן שאתה מסתובב. הנוף העירוני ביחד עם Ray-Tracing הוא אחד הטובים שראיתי. למרות שהפלייסטיישן 5 כן הריץ את מיילס מוראלס עם Ray-Tracking, הוא אילץ את המשחק לרוץ בקצב פריימים נמך יותר.

מכיוון שהוא פועל על המחשב עכשיו. אינסומניאק לא הגיבה את קצב הפריימים. אם יש לכם את כרטיס המסך המסוגל להריץ מעקב אחר קרניים בקצב פריימים גבוה, האפשרות קיימת. ישנה אפשרות לבחור את רמת ההשתקפויות בעקבות הקרניים כך שתוכל להתאים את הכמות והאיכות של טכנלוגיה זו כך שתוכל לקבל איכות טובה וקצבי פריימים טובים עבור המערכת הספציפית שלך.

יש גם שדרוג לאיכות ההצללה ב-Remaster למחשב. אפקטי התאורה היו מהטובים ביותר בגרסה הקודמת, והשיפורים הנוספים בצללים יכולים באמת להוסיף קצת עומק לסצנות מסוימות. מסצנות הלילה ועד כשהשמש בחוץ ומטילה צללים על חפצים שונים. בנוסף ל-Ray Tracing, מפתחי המשחק הוסיפו גם פיצ'רים כגון, Nvidia DLSS, Nvidia DLAA, תמיכה במסכי גיימינג רחבים במיוחד, ועוד. כמות המודולריות כאן היא פנטסטית, וזה דיי קל למצוא את האיזון הטוב ביותר בין איכות וביצועים למחשב.  חשוב לציין כי אם יש ברשותכם כרטיס מסך של AMD מהדורות האחרונים, או כרטיס מסך של נבידיה מלפני שתי דורות. המשחק שלכם ירוץ בצורה מדהימה כל עוד Ray-Tracing יהיה מוגבל, כי טכנולוגיה זו פשוט "קורעת" לי את הכרטיס מסך.

עד כאן השבחים לשיפורים הטכניים. ועכשיו הקטע המבאס. המשחק קרס לי פעמיים אחרי ההתקנה. כמה דקות אחרי שהתחלתי לשחק. אכן זה לא קרה יותר אחרי ששוחררו מספר עדכונים למשחק ולדרייברים של הכרטיס המסך. בנוסף ישנם מספר באגים ויזואליים במשחק. הם יותר נראים לעין עם Ray Tracing ושאר הפיצ'רים שמעצימים את היכולות הגרפיות של המשחק.

מצל שנמצא במקום הלא נכון, לריצודים בזמן שקיעה או זריחה. כמובן שאת מה שראיתי אפשר לתקן עם הזמן, ועם ההשקעה שאינסומניאק נתנו במשחק, אני לא אתפלא אם זה כבר הסתדר לחלוטין. בסך הכל, עם התקלות שאני ראיתי, אני עדיין חושב שזה אחד הפורטים היותר יציבים שיצאו למחשב האישי בשנים האחרונות.  זוכרים את Arkham Knight? - השקת גרסת המחשב האישי הייתה כל כך גרועה ש-Steam נאלצה להוריד אותה מהחנות אותה עד ש-Rocksteady Studios תיקנו את המשחק.

הרפתקה מדהימה עבור שחקני המחשב האישי

Marvel's Spider-Man Remastered הוא משחק הרפתקאות-אקשן נהדר הכולל לחימה מרתקת, סביבות סוחפות עם מערכת חצייה מעולה, וקו עלילה נהדר. המשחק לא משנה עולמות, לא המציא את הז'אנר מחדש, או דוחף טכנולוגיה מוקדמת. הוא פשוט עשוי ברמה גבוהה כל כך שקשה לא להתפעל מהביצוע. גם אחרי כמעט חמש שנים, ספיידרמן נשאר אחד ממשחקי גיבורי העל הטובים ביותר (אולי הטוב ביותר) שיצאו ואי פעם, ועכשיו הוא אפילו טוב יותר הודות לכוח העיבוד של המחשב האישי.

בסופו של דבר. אם אתה שחקן ששיחק בכותר בעבר, השיפורים הגרפיים של המחשב שלך ישפרו את החוויה. אם אתה שחקן חדש, התכונן להתרגש מההצעות הרבות והמענגות של המשחק. כך או כך, ה-Spider-Man Remastered של Marvel, הוא פשוט הרפתקאה נהדרת עבור שחקני המחשב האישי. אפשר רק לקוות שסוני תמשיך לשחרר כותרים למחשב, ולקוות שלא נצטרך לחכות 5 שנים אחרי ההשקה הרשמית.