כפי שרובנו כבר יודעים, ענקית הגיימינג Activision Blizzard נרכשה על ידי חברת מיקרוסופט בשווי של כ-70 מיליארד דולר, והעסקה צפויה להיסגר בקיץ 2023. מהלך זה, הוא אחד הרגעים הגדולים שקרו אי פעם בתעשיית הגיימינג, לטוב או לרע, והתגובות היו מעורבות, עם כי התגובה של חברת סוני בוודאי הייתה השלילית ביותר.
יצרנית הפלייסטיישן מאמינה שכותרי קול אוף דיוטי נמצאים בקטגוריה משל עצמם בגלל הפופולריות של הסדרה, וכמעט שאין לה תחליף. על פי סוני, היא כה פופולרית שהיא תשפיע על רכישת הקונסולות. החשש של סוני הוא לא חסר הגיון. לאחר חשיפת העסקה, השאלה הראשונה שהופיעה במוחנו הייתה, מתי (ולא האם) מיקרוסופט תהפוך את משחקי אקטיוויז'ן ובליזארד לבלעדיים לאקס בוקס ולגיים פאס.
למרות כל מה שנכתב בחודשים האחרונים, מיקרוסופט שואפת להשאיר את משחקי קול אוף דיוטי על הפלייסטיישן למשך 'עוד כמה שנים' מעבר לעסקת הקיימת שעשתה סוני עם אקטיוויז'ן. לפי דיווחים אחרונים, לסוני יש הבטחה (בכתב) ממיקרוסופט לשחרור משחקי קול אוף דיוטי לפלייסטיישן. מיקרוסופט אכן עשויה לשנות את דעתה בעתיד, אבל גם אם כן, אז זה לא יקרה בשנים הקרובות.
מנכ"ל מיקרוסופט גיימינג וראש אקס בוקס, פיל ספנסר, התחייב במכתב לראש מחלקת הפלייסטיישן ג'ים ראיין מוקדם יותר השנה, וזה הסימן המובהק ביותר שקול אוף דיוטי לא ייעלם פתאום מהפלייסטיישן "בינואר, סיפקנו הסכם חתום לסוני כדי להבטיח את קול אוף דיוטי בפלייסטיישן, עם שוויון בתוכן, לפחות למספר שנים נוספות מעבר לחוזה הנוכחי של סוני, הצעה שהיא הרבה מעבר להסכמים טיפוסיים של תעשיית המשחקים", אמר, פיל ספנסר, בהצהרה.
ימין - פיל ספנסר, שמאל - ג'ים ראיין
הנושא המעניין הוא שהמכתב מדבר אך ורק על קול אוף דיוטי. כלומר משחקי בליזארד לעתיד, ושאר הכותרים מאקטיוויז'ן לא מחויבים להגיע לסוני בשום צורה. בנוסף, הרכישה לא הושלמה. ההערכות אומרות שהעסקה תושלם ביוני 2023, ומיקרוסופט תעשה הכל כדי שהרגולטורים יאשרו אותה, גם אם זה אומר לתת ליריב הראשי שלך גישה למוצר הרווחי ביותר שלך.
אבל אם חשבתם שמיקרוסופט לא תחשוב על דרך לגרום לקול אוף דיוטי להישמע יותר זמין או נגיש על האקס בוקס, אז טעיתם, ובגדול. פיל ספנסר, אישר מחדש את כוונותיה של מיקרוסופט להוסיף את כותרי אקטיוויז'ן לשירות הגיים פאס, במיוחד כותרים כמו קול אוף דיוטי, דיאבלו ו-Overwatch. גולת הכותרת? Modern Warfare 2 יהיה זמין על שירות הגיים הפאס ביום ההשקה - יהיה גם זמין על קונסולות הפלייסטיישן, אך השווי של השירות רק ינסוק לשמיים, במיוחד אם מחשבים את מחיר המשחק לעומת המנוי החודשי.
אפרופו Modern Warfare 2, לא נשאר עוד הרבה זמן. כשלושה שבועות עד שמשחק היריות מגוף ראשון הפופולרי ביותר בעולם חוזר עם פרק חדש. אקטיוויז'ן החליטה את לחלק את תאריכי היציאה של שלושת מצבי המשחק הפופולריים ביותר, על פני חודש שלם. מצב השחקן היחיד (Singleplayer) ישוחרר ב-20 באוקטובר, מצב האונליין יהיה זמין כשבוע אחרי, ב-28 באוקטובר. תאריך ההשקה של Warzone 2.0 יהיה ב-16 בנובמבר.
קרדיט - Activision Blizzard