$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

האם Ubisoft רוכבים על סוס מת?

מעריץ מושבע של החברה פורק את תיסכולו המתמשך

מתן בן ישי
מתן בן ישי   13.07.17 - 11:29

תגיות: assassin's creede3ubisoft

Getting your Trinity Audio player ready...

יוביסופט, אחת מחברות המשחקים הגדולים בעולם, הביאו לנו אינספור קלאסיקות לאורך השנים, מריימן, סדרת טום קלנסי, החידושים לנסיך הפרסי, סדרת far cry , Beyond good and Evil  הקלאסי, ועוד רבים וטובים. החברה בהחלט ידעה עליות ומורדות לאורך השנים, החברה בהחלט ידעה מה לעשות עם חלק מהמותגים שלה, כמו ריימן, שעשה את המעבר החד בין עולם הדו מימד, לתלת מימד ואז בחזרה לדו מימד – בצורה מושלמת לטעמי. ועם זאת עם כל האהבה וההערכה שיש לי ליוביסופט, היו להם גם מותגים שהתחילו מעולה לאט לאט הפכו להיות עם משחקיות שחוזרת על עצמה ומשעממת את השחקן, מציג לשחקן אלמנטים שאין לו מה לעשות איתם במהלך המשחק ונראה כאילו סתם נדחפו בשביל ה"מבחר" ולא כי הם אמורים לשרת את המשחק, ובכלליות חוסר יצירתיות.

ואני מעוניין לדבר בעיקר על E3 האחרון ששם הציגה החברה את כל המשחקים החדשים שנמצאים אצלה בפיתוח, ואני אפתח באסאסין קריד החדש. נכון, המפתחים לקחו שנתיים הפסקה על מנת להפסיק להוציא את המשחק כל שנה ולא לחדש כלום בעצם ולנסות לחשב מסלול מחדש, לאן הסדרה הולכת ואיך אפשר באמת לשפר ולהחזיר את המעריצים, אבל אני לא יכול לומר שאחריי צפייה בסרטון הדגמה נשארתי עם פה פעור. נכון, הגרפיקה והירידה לפרטים נראים מדהים, אבל זה לא נראה כאילו המשחקיות השתנתה או מעניינת יותר מידי. הניסיון להכניס אלמנטים מסדרת Far Cry  למשחק רק מראה שלחברה נגמרו הרעיונות למותג, אז למה לא לשאוב אלמנטים שעבדו לנו במשחק אחר ונלביש אותם על מותג אחר לגמרי? אסאסין קריד היה אחד המותגים האהובים עליי, עד שכל משחק שיצא עם הזמן לא באמת הציג שום דבר מעניין לשחקנים שלו, ואפשר היה לשים לזה באופן מאוד משמעותי בשני המשחקים האחרונים שהיה לסדרה להציע.

יוביסופט יודעים לזרוק הרבה הבטחות לאוויר בשנים האחרונות, הכרזות ענק שלהם כבר אכזבו מהמון בחינות, כמו Watch dogs שבסרטוני הדגמה הראה גרפיקה הרבה יותר מבטיחה מהתוצר הסופי, או משחקי Assassins creed שלא הציעו אלמנט חדש ומעניין באמת למותג במשך שנים, ואפילו Far Cry שהתחיל להיות בעצמו רפטטיבי ובלתי נסבל אחריי כמה שעות משחק. אז כמה אני כבר יכול לקוות ש"הפעם יהיה שונה" שכבר התאכזבתי אינספור פעמים מהם? אני באמת חושב שהאלגוריה שמתארת את יוביסופט הכי טוב זה "הילד מסוגל להרבה יותר". עובדה: ראינו אותם לאורך השנים מביאים משחקים מדהימים שגדלתי עליהם ועיצבו אותי ואת האישיות שלי. אני בחיים לא אשכח את הפעם הראשונה ששיחקתי בכל אחד ממשחקי "ריימן" (ריימן 2 יישאר בעיני אחד המשחקים הקסומים ביותר מכל בחינה) לדוגמא, והדרך שבה הם השפיעו עליי, וזה פשוט נראה כאילו בשנים האחרונות החברה מאבדת הרבה מהקסם שהיה לה, בשביל להוציא כמה שיותר משחקים ממותגים ולהרוויח כסף. "מי צריך יצירתיות בזמן שאנחנו יכולים למלא לשחקן את המפה במשימות צד לא חשובות רק כדי להעסיק אותם". ככה זה מרגיש. ואני בנאדם שמאוד אוהב את המשחקי תפקידים\אקשן שלו, זה נותן לי שקט נפשי ומגרד את הocd- במוח שלי, ואם זו המחשבה שעולה לי לראש בזמן שאני אמור ליהנות מכל שנייה ושנייה של המשחק, מה זה אומר? זה לא רק לאבד את הקסם, זה גם להפוך לעצלן. החברה שפעם הייתה דגל בשבילי פתאום הפכה להיות גוף שכבר שם את היצירתיות והגיוון בצד, והחליטה פשוט להיות "חברת מסחר" שמוציאה מותגים באופן שנתי וחולבת את המעריצים שלה רק כי הם יודעים שאנחנו נקנה כל דבר שכתוב עליו את המותג שאנחנו אוהבים ומעריכים. זה ברור לי מעל כל ספק שכל משחק של החברה כנראה יצליח ויציק הכנסות לפיתוח המשך הסדרה, אבל השאלה שלי היא כזאת: אחריי כל כך הרבה אכזבות בעיקר של השנים האחרונות, האם החברה באמת יכולה להציל את עצמה ולמשוך בחזרה את הקהל הישן שלהם? אנשים כמוני שרק משתוקקים לשחק בעולמות הנהדרים והסיפורים המרתקים שהחברה יצרה? אני יכול רק לקוות, אבל מעולם לא הייתי האופטימי שבאדם. אני רק מקווה שכל הדיבורים של החברה על "למידת לקחים" ו"מה הלקוח רוצה" באמת שקעו ונתחיל לקבל גם קצת פרקטיות, לא רק דיבורים מבטיחים.