אי אפשר להתכחש לזה, ישראל היא לא בדיוק אומה של כדורגל, ליגת העל רחוקה מלעמוד מול הפאסון האירופאי וכל קמפיין של הנבחרת, נגמר בטעם מר. אז אמנם על המגרש אנחנו לא בדיוק מבריקים, אבל מסתבר שבלראות כדורגל אנחנו ממש מצוינים.
ישראל נחשבת לאחת מצרכניות הספורט הגדולות בעולם. מדי עונה טסים כ-8 אלף ישראלים למגרשי הפרמייר ליג, במשחקי האלופות מתייצבים כ-15 אלף ישראלים ולא פחות מ-5% אחוזים מקהל האוהדים בכל קלאסיקו - בעלי דרכון כחול. אגב, במונדיאל 2018 כיכבה ארצנו הקטנטונת בראש רשימת ביקוש הכרטיסים - מתוך כל אותן המדינות להן אין ייצוג בטורניר.
רגע אחרי שהעונה התחילה, החלטנו לבדוק מה הם עשרת המשחקים הכי מבוקשים בקרב הקהל הישראלי - והנתונים לא מפתיעים. במקום הראשון כמובן, אל קלאסיקו, המפגש בין ברצלונה לריאל מדריד שמתהדר בביקוש כמעט כפול מכל שאר המשחקים. כן, על אף עזיבתו של רונאלדו. את המקום השני תופס המפגש בין ברצלונה לאינטר, ככל הנראה בגלל קרבת התאריכים לקלאסיקו.
במקום השלישי, יובנטוס – מנצ'סטר יונייטד בטורינו, כשהביקוש לעומת האצטדיון הקטן של השחורים-לבנים, המכיל כ-41 אלף מושבים בלבד, גרם למחירי הכרטיסים להרקיע שחקים. המחיר ההתחלתי בשוק המשני, אם תהיתם, עומד על לא פחות מ-500 יורו לכרטיס מאחורי השער.
הנתונים באדיבות גבריאל מזרחי, מנכ"ל חברת טיקטיק תיירות ספורט והופעות בע"מ
לאן הקהל הישראלי יטוס העונה? ההתפלגות
עשרת המשחקים הפופולריים ביותר בקהל הישראלי