עדכונים מבית הדין ב"ש וסכנין

09.04.25 - 13:30

תם הדיון. החלטה תתקבל עד כניסת חג הפסח.

סיכום בקצרה: ההתאחדות לכדורגל איתנה בעמדתה ותקפה את הפועל ב"ש, כשדרשה שלא יהיה משחק חוזר, תוך שהיא טוענת שמה שמשפיע על בקשת ב"ש הוא המצב בטבלה

ב"ש מצידה טוענת שלא ראוי שתהיה אליפות עם כוכבית, והציגה טיעונים למדוע יהיה משחק חוזר.

הדיינים עצמם הקשיבו, ואמרו שהם ישקלו גם את המלצת שופט המחוזי הס לקיים משחק חוזר.

התשובות הסופיות - עד כניסת חג הפסח

09.04.25 - 13:28

בר נתן: "חברי מנסה לשכנע את כולכם שמוכרים לכם פה מציאות טובה יותר בכדורגל הישראלי, והוא אומר עזבו יש רק מקום לפסימיות".

הדיין הדסי: "לתת לסכנין משחק חוזר זה לא פרס עבורם?"

בר נתן: "כל ההרכב הזה הסכים שסכנין היתה צריכה לציית לשופט אבל בגלל שהם ייהנו אולי לא תיתן לי את מה שמגיע? יש פה בעיה בסיסית של צדק".

אלונה ברקת: "לאחרונה בית הדין פסק ניצחון טכני למכבי ת"א על חיפה. לא הייתי צד וזה משפיע עלי. חיפה קיבלו ניצחון טכני על סכנין, לא פנו אלי כי אני לא שייכת אז פתאום עכשיו להוסיף את צד ג אז ממש לא".

09.04.25 - 13:27

פינס: "קו פרשת המים שאני מציע לבית הדין. משחק חוזר לא נכון במצב של אלימות. פה יש מקרה חלוט שיש קשר סיבתי בין אוהדי ב"ש לסיום המשחק. אי אפשר להורות על משחק חוזר".

הדיין דויטש: "בית המשפט המחוזי ביקש לשקול ואנחנו נשקול".

פינס: "אני מבחינת ההתאחדות טוען משחק שלא התקיים עם קשר סיבתי לאירוע אלימות לא יכול להוביל למשחק חוזר בשום תנאי".

09.04.25 - 13:25

פינס: "דעתי לא נוחה. בית המשפט המחוזי עשה ניתוח לא לעניין. יש לי פריבלגיה גם לערר לעליון אבל אני בוחר לטעון לגופו של עניין פה. הפועל ב"ש חיכתה לראות מה המצב בליגה כדי לבוא לכאן"

09.04.25 - 13:24

פינס ממשיך: "המקרה הכי דומה זה הדרבי התל אביבי ושם נגמר 0:0 ללא נקודות. הדברים ברורים. הפועל ב"ש רצתה ניצחון טכני, לא אמרה מלכתחילה שמגיע משחק חוזר אלא רק במחוזי כסעד חלופי. ב"ש באים לבית הדין היום ועושים מניפולציות".12:51

09.04.25 - 13:00

פינס מההתאחדות: "בית המשפט המחוזי דחה כל מיני פילפולים משפטיים והיום נזכרו לדבר על קדושה של כר הדשא. בבית הדין המשמעתי והעליון לא ביקשתם משחק חוזר. פתאום נזכרו שזה קדוש מאוד. איפה היה הצדק מאחה כשב"ש ביקשו ניצחון טכני? איפה היו הטעונים האלה אז?"

09.04.25 - 12:57

כעת עמית פינס יועמ"ש התאחדות: "בטיעון של ב"ש הציניות קרסה לתוך עצמה. פתאום אותה קבוצה שדרשה תוצאה לא ספורטיבית של 3:0, פתאום טוענת למשחק חוזר. ב"ש רצו תוצאה הכי לא ספורטיבית אחרי שאוהדיהם רצו לעשות שפטים בקהל של יריבה"

09.04.25 - 12:55

רועי רוזן שמייצג גם הוא את ב"ש: "זה מסוג המקרים החריגים שנופלים בתפר. אם השופט היה מעלה את השחקנים שוב ואז המשחק היה מתפוצץ היינו במקום אחר אבל זה לא מה היה. כשאנחנו מדברים על כדורגל יש נראות. פומביות של צדק מאחה. צריך להדגיש אותו לציבור. העיקרון הזה מקבל פה הדגשה".

אלונה ברקת מדברת כעת: "הפועל ב"ש לפחות מהרגע שאני שם היא מודל לדו קיום. יש לנו מערכת יחסים מצוינת עם סכנין. אנחנו כור היתוך של מדינת ישראל. מה-7 באוקטובר אנחנו כחברה וכמועדון עסוקים בלחבק, בריפוי ובטקסים להשבת חטופים. היה יום כאוב לנו כמועדון. אנחנו מייצגים את הדרום. איבדנו הרבה אוהדים, שוטרים וביום הזה ערב המשחק קיבלנו הודעה על 6 חטופים שנרצחו ו3- שוטרים. אבו יונס אמר שמשמיעים אצלנו המנון כדי לבזות את סכנין, זה לא נכון".

"מחלקת הנוער שלי בנויה מבדואים, מוסלמים וכו'. אנחנו אומרים על החיבור וזה לא מייצג אותנו. מה שקרה פגע בי אישית, זה לא מקרה מייצג. אנחנו מגיעים אליכם הכי מעט וחשוב לנו לשמור על זה".12:42

09.04.25 - 12:50

עורך הדין של ב"ש בר נתן: "4 נקודות זה לא עניין של מה בכך. זה קריטי לאליפות וקריטי לירידת ליגה. לא ראוי לקבוצה אחרת לזכות באליפות עם כוכבית וכך גם לגבי הירידה"

09.04.25 - 12:48

זרנקין ממשיך: "אנחנו בעד שמשחקים יוכרעו על כר הדשא אבל המציאות אחרת. לא בחרנו בהתנהגות כזו של אוהדים".

09.04.25 - 12:45

זרנקין ממשיך: "אנחנו בעד שמשחקים יוכרעו על כר הדשא אבל המציאות אחרת. לא בחרנו בהתנהגות כזו של אוהדים".

09.04.25 - 12:40

הדיין זרנקין: "אני מסכים, בין השורות עולה רצונו של השופט גלעד הס שיהיה כאן משחק חוזר"

09.04.25 - 12:30

בר נתן: "בית משפט מחוזי ניתח את האירוע. קבע שכבודכם צריך לדון בנושא. השופט גלעד הס דן בשאלה האם היה צריך להפעיל סמכות ואם ישנה סמכות. הוא דן בשאלה, מנתח שיקולים, קובע שהסעד הנכון למשחק חוזר".

עמית פינס אשר מייצג את ההתאחדות: "הוא לא קובע את זה"

09.04.25 - 12:21

זרנקין ממשיך: "נניח ואוהדי ב"ש שהיו קצת יותר רציניים והיו מצליחים עם המוטות לפצח גולגולות של אוהדים, זה היה משנה את דעתך. זה היה מקרה אלימות קיצוני?"

בר נתן: "למיטב הבנתי האוהדים האלה פרצו לכיוון קהל סכנין, לא היה מפגש עם שחקנים או אוהדים".

זרנקין: "הם לא באו במסר של שלום".

בר נתן: "ולכן השופט קבע שניתן לקיים משחק. איפה הקו? הקו הוא בנוף הגליל שתוקפים שוער פיזית וקבוצה פועלת לפי שופט?".

דויטש: "האם אתם טוענים שצריך להתחשב בטבלה"?

09.04.25 - 12:10

דויטש מבקש מב"ש להתייחס: "יש לנו סמכות או להותיר תוצאה 0:0 או משחק חוזר. התקנון קובע הוראה ספציפית למשחק שלא קויים באחריות שתי הקבוצות קובע 0:0".

בר נתן:" זה יכול במקרים של הפסקת משחק, זה לא אירוע שהתרחש לעניינו".

בר נתן:" בית המשפט המחוזי החזיר לדיון על מנת שתשקלו בנפש חפצה. זה מקרה קיצוני, לילה של אחרי גילוי גופות ששת החטופים, של קבוצה ערבית נגד יהודית.

דיין זרנקין: "נשאיר את החטופים בצד, לא אוהב את הדיון הזה".

09.04.25 - 12:00

בר נתן שמייצג את ב"ש המשיך: "שתי הקבוצות מסכימות למשחק חוזר, מי שלא מסכים זאת ההתאחדות".

הדיין דויטש: "אם באותו מועד בהפסקת המשחק הקבוצות היו סוגרות על משחק חוזר אז זה יותר הגיוני".

בר נתן:" אם אדוני סבור שאז היה צריך משחק חוזר, אז וודאי גם כעת. המועד לא חשוב, להסכמת הצדדים חשיבות עליונה".

דויטש: "נקודה למחשבה, על אף שבעייני לציר הזמן יש משמעות".

בר נתן: "אני מבקש לשקול צדק מאחה. לספורט וכדורגל הוא כלי חשוב למארג יחסים בתוך החברה. ענישה לא תפתור הכל. אני לא מבקש בלי ענישה בכלל. יכול להיות שהנקודה שהופחתה תיפגע באליפות. מכלול האינטרסים מקוימים. ענישה, הרתעה וצדק מאחה שההעדפה התמידית הכרעה על כר הדשא מאשר באולמות מהסוג הזה".

09.04.25 - 11:55

בר נתן:" תוצאה בלתי סבירה שהחלטת קבוצה לקיים או לא לקיים החלטת שופט משחק במקרים דומים. למשל הפועל ת"א bds נוף הגליל. שוער הותקף פיזית, שופט המשחק הורה להמשיך, נוף הגליל צייתה להוראת השופט, הפועל ת"א ניצחה, נוף הגליל עתרה לbיצחון טכני ונדחתה. עניינו חמור הרבה פחות ממה שהיה שם במובן קיום המשחק. zכנין בחרו לא לקיים את המשחק ומהטעם הזה הוא לא שוחק. התוצאה יוצרת מצב של תלות בשאלה אם קבוצה תציית לשופט או לא. נוף הגליל ציינה והתוצאה לא טובה עבורה. סכנין לא צייתה".

"יש ענישה, ירדה נקודה, אתם יודעים מה המשמעות של זה. ענישה כבדה. עכשיו צריך לבחור באופצייה של ראייה כללית בצד הענישה של הפחתת נקודה".

הדסי:" לפי מה שאתה אומר לסכנין מגיעה הזדמנות נוספת למרות שהם היו אשמים באותה מידה?"

בר נתן: "נוף הגליל צייתה לשופט, סכנין לא צייתה והתוצאות שונות. אז מה ההלכה? שהתוצאה תהיה החלטה של קבוצה אם לציית לדוח שופט או לא".

"הוראה על משחק חוזר לא תוביל למצב שבו חוטא ייצא נשכר" אומר בר נתן, " איננו יודעים מה תהיה התוצאה במשחק חוזר. אין פה סיטואציה של חוטא שיוצא נשכר".

09.04.25 - 11:49

הדיין דויטש: "יש הבדל בין גביע לליגה. אם תוכל להרחיב בנושא". עו"ד בר נתן מביא דוגמאות מבית הדין העליון שבו ישב אסף הדסי ושם קבע אותו דיין משחק חוזר. ההתאחדות הביאה דוגמאות של 0:0 ללא נקודות אבל שם שחקנים ובעלי תפקידים התעמתו והשופט הפסיק את המשחק, במקרה שלנו השופט הורה לקיים משחק וסכנין סירבה ודוח המשקיף ציין שסכנין בחרה שלא לעלות.

09.04.25 - 11:43

עורך הדין צביקה בר נתן המייצג את באר שבע: "השאלה היחידה שעומדת בפניכם היא שיקול הדעת לגבי משחק חוזר. תגובת ההתאחדות שהוגשה אתמול אחה"צ צועקת לבית הדין אל נא תדונו בנפש חפצה ובלב פתוח. אין בתגובה הזו התייחסות למשמעות החלטתו של בית המשפט המחוזי. אין בה התייחסות בצורך באחידות".

"אין בה משום דיון בצדק ספורטיבי. בית הדין בהרכביו ההיסטוריים השונים קבע שיש העדפה על כר הדשא מאשר על השולחן הירוק. לשאלת משמעות וגורליות משחק אשר ישוחק או לא, לעניין הדחה מהגביע או זכייה באליפות או ירידת ליגה יש משמעות אם לקיים משחק או לא".

09.04.25 - 11:41

הדיינים עו"ד עדי זרנקין מיגל דויטש אסף הדסי הופתעו שלא הגיע נציג מסכנין. זרנקין: "הם לא שלחו גם מכתב". עמית פינס: "עורך הדין שלהם לא עונה לי"

מימין לשמאל הדסי, זרנקין ודויטש
מימין לשמאל הדסי, זרנקין ודויטש

09.04.25 - 11:34

נציגי בני סכנין לא הגיעו לדיון, היועמ"ש עמית פינס מייצג את ההתאחדות לכדורגל. נוכחים בדיון המנכ"ל ניר כץ והבעלים אלונה ברקת

09.04.25 - 10:29

יום קריטי להמשך מאבק האליפות הבוקר (רביעי), כשבבית הדין העליון ידונו שוב בערעור הפועל ב"ש לפסוק משחק חוזר נגד בני סכנין. באופן חריג אלונה ברקת תגיע לדיון ומי שמשקיעה עשרות מיליונים מאז נכנסה להפועל ב"ש תבקש סביר להניח גם לדבר. עד עכשיו, עורכי הדין של המועדון היו אלו שטענו והפעם הבעלים מבינה שגם קולה צריך להישמע בנושא.